Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 234 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Freddy

Berichten: 2
(@jackass123)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Sijmen en ik stook al jaren. Ik heb een 50 liter boiler, met een demontabele kolom.
Ik kan de installatie om bouwen naar potstill, of redlux.
Als ik hem als reflux kolom gebruik, heb ik er een Boca met een shotgun koeler op.
Ik stook hem op met gas, en neem hem daarna over op electra.
Ik ben hier om meer te leren over de T500, omdat ik over na denk, deze aan te schaffen, gezien de grote tijd winst tijdens een run.

Hier een foto van mijn installatie.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Sijmen, leuke installatie om te zien. Succes met de T500 en welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Jackass123 (Sijmen)

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Sijmen

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden
  •  
  •  
  •  
7 4 uur geleden

Goeiemiddag! Ik zie in de regels dat je je als nieuw lid even moet voorstellen. Dat doe ik graag! Ik lees veel over stoken en ik kijk weleens mee. Er komt veel bij kijken, meer dan ik ooit had gedacht. Mijn doel is een mooie jenever maken voor mijn man. En verder alles stoken waar ik maar makkelijk aan kan komen zoals fruit uit de omgeving. Ik heb een spiksplinter nieuwe alambiek van 35 liter staan. Op dit moment staat er 20 liter appelsap in een gistingsvat van 30 liter met cidergist. Dat vind ik al heel spannend. Ik hoop hier veel te mogen leren en plezier te mogen hebben en te geven aan dit forum. En ik vraag me nog af of er ook veel vrouwen stoken? Gr Ybosje

 
  •  
  •  
  •  
  •  
0 3 uur geleden

Hoy Ybosje, welkom op het forum. Je hebt dan een hele mooie ketel aangeschaft, die gaat je zeer zeker plezier opleveren.

Ik meen dat er wel een aantal dames op het forum zijn, gros zijn toch de mannen van allerlei pluimage.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
0 3 uur geleden

Hallo Ybosje ,welkom in dit kleurrijke gezelschap .
Ja er zijn nog een paar dames .
Je bent al goed voorbereid dus we gaan mooie dingen van horen .

( De beste ambachtelijke jonge jenever op de mark wordt door een dame in Amsterdam gemaakt ..?
de lat ligt hoog .??? . Geintje . )

 
  •  
  •  
  •  
  •  
0 2 uur geleden

Goeiemiddag!  Er komt veel bij kijken, meer dan ik ooit had gedacht. Mijn doel is een mooie jenever maken voor mijn man.Van Ybosje

Mocht je ooit willen scheiden dan moeten we echt eens daten. 

 

 
  • Geliked door

Antwoord

  •  
  •  
  •  
  •  
3 2 uur geleden

GRIJNS! Bedankt voor het warme welkom ?

  •  
  •  
  •  
  •  
Forum Lid
2 uur geleden

Bedoel je mijn reactie? Meid! Dat is geen warm welkom. Dat is een aanzoek. 

  •  
  •  
  •  
  •  
Forum Lid
26 min geleden

Ik heb van mijn vrouw voor 16 jr.terug leren stoken,nu dwingt ze mij als de kelder begint leeg te raken.in Roemenie zijn het vaak de vrouwen die stoken.

  •  
  •  
  •  
  •  
Forum Lid
6 min geleden

Stoken. vraag het Lummelientje. Of is dit off topic, Jan heeft zijn borrel nog niet gehad vandaag. Dan is die scheidslijn wat onduidelijk. We proberen het gewoon,. 

Berichten: 9
(@paramario)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo Allemaal,
Ik ben Mario, ik kom uit Gelderland, en ben 18 jaar oud. 
Ik ben een aantal jaar geleden door het programma moonshiners, samen met mijn vader begonnen aan het maken van een alambiek. Dit ging erg voorspoedig en binnen een mum van tijd stond er een prachtige roodkopere installatie. (Foto's volgen nog!) Helaas stopte mijn vader met deze prachtige hobby, en probeer ik samen met mijn beste kameraad de draad weer op te pakken! Mijn favoriete drankje is Gin-tonic en ben momenteel bezig met mijn eigen versie.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mario, leuk man! Welkom bij de club!

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom en ben benieuwd naar de foto's. 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Mario welkom,stoppen met deze hobby?!!! Hoe durft je vader?ik zou blij zijn als mijn zoon het ook zou leren.

Berichten: 9
(@paramario)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hij is gestopt met het stoken, omdat hij zich nu gaat richten op zijn nieuwe hobby: Het brouwen van bier. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Lol ! Nou dan zit paps hier ook helemaal geramd! 🙂

Berichten: 8
(@taram)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Dag, ik ben Tara M, een herborist (o.a.) ik gebruik alcohol voor het maken van tincturen, om bepaalde olie uit planten te winnen en voor het maken van parfum, reiniging etc.

ik maak graag wijn, vlierbes en mede echter drink zelf geen gedestilleerd.

vorige week de t500 gekocht en nu “prutsende.” De eerste suikerwash staat al een week in de kamer te gisten. 

Nu vooral druk met uitzoeken hoe eea op een werkt en hoe mijn wash op een zo natuurlijke manier omgezet kan worden in alcohol :-).

 

groet! Tara

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Mario

Pagina 234 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?