Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 249 / 282

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Lespaul, hij stelt de vraag hier. Wees gerust ik ben niet de gehele dag aan het plannen om je te irriteren ?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Jeroom

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marc

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Marc, welkom!

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom

Berichten: 2
(@jteisses)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik ben jteisses
En doe al 4 jaar wijnen maken met daar naast af en toe een stook poging
Het meeste voor mij is appels zowel appel wijn als cider
Al 4 jaar de zelfe bomen steeds een andere smaak of product
Daar naast gebruik ik ook nog druiven uit eigen tuin waar bij de geur en kleur vaak beter is als de smaak
En ik stook wel eens met graan dat 20ppm heeft maar dat is voor mij bij zaak.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Jteisses,welkom.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Jteisses

Berichten: 1
(@lichtpuntje)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goedemiddag allemaal ik zou me ff voorstellen
Mijn naam is Patrick en ik ben van plan om een rum te gaan maken.
Het weer was goed vandaag dus ben maar vast begonnen met de ketel.
Deze heeft een inhoud van 10 liter daar boven zit een buis van 54mm en een meter lang ben van plan om deze te vullen met raschigringen.
Boven in zit een t stuk zo dat daar ook nog een thermometer in kan
En dan komt de koeler deze kan ik langer maken of eventueel korter.

Hoop hier wel het een en ander te lezen en te leren natuurlijk?

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Patrick,welkom ziet er goed uit je ketel.en vragen stellen vinden ze juist leuk.en om te beantwoorden zijn ze niet te beroerd voor.

Berichten: 3
(@hendrikp)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

hallo, voor mijn verjaardag uitbreiding van mijn brouwketel gevraagd. En gekregen. Gelijk mout en gist besteld een aan de slag. Drink nu mijn eerste whisk en de smaakt me al goed. Eigen gemaakt smaakt natuurlijk altijd speciaal.

Even voorstellen, mijn naam is Hendrik, ik woon in de provincie Utrecht, ben 44 jaar oud en ben gek op zelfgemaakte drank. Koffie en bier waren al liefhebberijen; nu is daar whisky stoken bij gekomen.

Heel fun dat dit forum bestaat, wan ik heb hier alle info verzameld voor mijn eerste drankje. Gaat zeker niet de laatste zijn!

 

groet, H

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hendrik

Berichten: 16
(@lumey)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo iedereen, 

Ik nam de nickname Lumey, opperbevelhebber van de watergeuzen, die op 15km van mijn deur begraven ligt. Maar ik heet eigenlijk gewoon Jan (zoals zovelen ?).
Vorige week heb ik mijn T500 & alle benodigdheden netjes thuisbezorgd gekregen. Stookwijn zal vermoedelijk over enkele dagen uitgegist zijn dus de eerste stook van mijn nieuwe hobby is nabij.
Ik speelde al een hele tijd met het idee om zelf te beginnen stoken, omdat alcohol zo vreselijk duur is om maar wat mee te gaan experimenteren met het risico op onbruikbare mislukkingen.
Wel heb ik ruim de tijd genomen om me goed in te lezen, oa op dit forum, en in boeken. Basiskennis heb ik dus al een klein beetje. Ervaring niet (enkel wat met bier brouwen).
Het lastige met ervaring is dat je het pas krijgt nadàt je het nodig had. En dit forum blijkt duidelijk een schatkamer aan ervaring te zijn.
Mijn eerste doel is om een voldoende voorraad neutrale alcohol ter beschikking te hebben om verder mee aan de slag te gaan. “De slag” = likeuren, bitters maar ook tincturen en essences. En verder zien we wel wat het wordt. Het eerste project wordt vermoedelijk een bitter van kruiden en onkruiden uit eigen tuin.
 
Dank bij voorbaat voor jullie antwoorden op de vragen die ik nog ga stellen en tot binnenkort.
 
Jan.
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Lumey (Jan)

Pagina 249 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?