Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 250 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Hendrik en Jan,die ervaring komt van zelf ik leer na 16 jr stoken ook nog bij en ga ook nog af en toe op mijn bek,maar dat hoort er bij,voor mij bestaat alleen eigengestookte.ook een flles van €300.00 laat ik staan voor zelfgestookte.welkom en veel sucses en stookplezier.

Berichten: 21
(@lecram006)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo mensen .. ik ben Marcel 42 jaar uit Leeuwarden en ben nieuw hier op het forum.

Mijn interesse in stoken is er al een paar jaar maar ik heb er altijd weinig mee gedaan. Nu in de corona crisis heb ik meer tijd om dingen te doen. Aangezien mijn vrouw pedicure is en die klaagt over de hoge alcohol prijzen die word gevraagd om haar spul te ontsmetten heb ik een goede rede om te kijken of ik dit zelf kan maken. Maar hoe meer ik mij zelf er in verdiep hoe meer ik veel leukere en lekkerdere dingen tegen. 

Daarom heb ik een starters pakket gekocht bij de stookwinkel en heb ik een ketel of hoe je dat ook noemt gemaakt van een snelkookpan (12 liter) en een "refluxstill" nagemaakt die ik op internet tegen kwam van koperwerk.(zal zien of ik een foto kan plaatsen) ik wacht nog op enkele onderdelen en dan kan ik los. ik hoop hier veel te leren en nieuwe mensen te ontmoeten.

mochten er vragen zijn stel ze gerust 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Lecram006 welkom.wat ik stook drinken we op ontsmetten doe ik met spiritus die is 85% en kost bij het Kruidvat €1.69 per ltr.daar ontsmet ik ook mijn taxi mee?veel stookplezier.

Berichten: 21
(@martini)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ha iedereen! Ik heb me, na het regelmatig meelezen, hier zojuist aangemeld dus maar gelijk even voorstellen. Mijn naam is Martijn, en ik kom uit het noorden van het Brabantse land.

Allereerst de inleiding; Mijn ervaring met stoken is 0,0. Enkel ervaring met het nuttigen 😉 Mijn vader had vroeger een kas met druiven, en maakte hiervan zijn eigen wijn, en soms alcohol met omgebouwde melkbussen. Dit heb ik altijd wel interessant gevonden, maar wijn was nooit echt mijn favoriet. Ik heb wel lang in mijn achterhoofd gehad dit zelf eens te willen proberen, zoals velen gok ik, maar nooit wat mee gedaan, ook zoals velen.

Nu treft het dat ik toevallig twee jaar geleden met mijn vriendin op vakantie ben geweest naar Rusland. Nouja, voor mij was het vakantie, voor haar was het een familiebezoek gezien haar russische roots. Ik natuurlijk vertrokken met dorst en interesse! Hier aangekomen kreeg ik allerlei (voor mij) onverstaanbare uitleg van elke oom en tante over ieders eigen recept (samagon), maar wederom bleef het dan vooral bij veel proeven. Vanzelfsprekend waren we het snel eens dat er een destilleerder als souvenir mee terug moest. Helaas werd dat wat lastig met alles waar we de vliegtuigkilo's al mee gevuld hadden, dus dat viel in duigen. 'In ons kikkerlandje is dat vast wel te vinden, of we informeren eens naar de melkbussen van m'n vader' was de gedachte, maar zoals dat gaat met een koffer vol meegenomen wodka verdwijnt de haast hierbij als sneeuw voor de zon.

Dan de aanleiding; Afgelopen zomer is mijn Russische schoonvader hier een weekje in huis geweest tijdens zijn vakantie, en verassing; ik heb als cadeau een destilleerder gekregen. Foto hiervan houden jullie tegoed, daar moet ik binnenkort even de zolder voor op kruipen. 

Ik heb nu een poosje ingelezen, en heb geloof ik alles klaar staan voor een eerste suikerbrouwsel, daarna gaan mn vriendin en ik het samagon-recept van mn schoonvader maar eens uitproberen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcel,

Zorg nu maar eerst dat je vrouw haar ontsmettingsalcohol heeft.

Dan kan je nadien veel beter je eigen drankjes maken. Als de vrouw content is, heb je zelf meer "speelruimte". En ontsmettingsalcohol is een goed leerproject. 

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom! Benieuwd naar je foto!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Martini,

Hoop dat je hier veel kan leren, en dat de Wodka (водка) een begin is , om je familie ook echte drank te leren ontdekken. Schoonvader leert jullie водка maken, en jij en je vriendin leren hem Rum, Wiskie, Bessenjenever, Eau de Vie, Cognac , etc ontdekken. Natuurlijk op een gezonde manier, zodat er geen ongelukken gebeuren.

Berichten: 21
(@lecram006)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Dat was ook mijn idee William.. hahah "speelruimte" creëren. bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte ????

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Martini, welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Martini,welkom ik heb het stoken en de ketel van 100 ltr.uit Roemenie meegebracht.tegenwoordig neem ik mijn drank mee daarheen en stook daar ook altijd.ze vinden mijn drank lekkerder als wat de meeste daar stoken.ik heb het daar 17 jr geleden geleerd nu leer ik hun mijn manier.

Berichten: 13
 Guil
(@guil)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo,

Ik woon in het oosten van het land en stook al een aantal jaartjes. Gewoon suikerwash. Ik stookte met een eigenbouw rvs ketel met koperen kolom, aquariumpomp en 200 liter vat water voor de koeling. Ging prima. Helaas begon de ketel behoorlijk te lekken en moest op zoek naar wat anders. Het werd de T500. Krijg deze niet goed werkend met genoemde koelmethode. Ik zal een onder de T500 mijn verhaal doen in de hoop dat iemand mij kan helpen

Berichten: 13
 Guil
(@guil)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo,

ik kom uit het oosten van het land en stook al een tijdje met een zelfbouwketel, gemaakt van een rvs ketel met een koperen kolom en gekoeld via een 200 liter watervat met aquarium pomp. Deze ketel lekt behoorlijk de laatste tijd en ben nu in het bezit van een T500. Krijg deze niet goed werkend met genoemde koelmethode. Ik zal mijn verhaal doen onder de topic T500 in de hoop dat iemand een oplossing heeft.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Guil welkom,leuk dat je er bij komt,het is een leuk forum,met zeer behulpzame leden dus het komt wel goed met je nieuwe aanwinst.ik kan je helaas niet helpen ik stook met een ketel uit Roemenie en erg primitief.sucses met je nieuwe aanwinst.?

Trooimanneke
Berichten: 2
(@trooimanneke)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo,
Ik ben afkomstig uit België en heb uiteindelijk wat tijd kunnen vrij maken tijdens de corona periode om een keteltje te bouwen. 

Dit najaar wil ik mijn eerste Calvados stoken.
Ben een whisky liefhebber, maar ik moet zeggen dat zelfgestookte Calvados me ook wel kan boeien.
Groetjes, Trooimanneke

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Trooimanneke,welkom,erg mooi gemaakt ik zou geen geduld hebben tot het najaar.ik stook het hele jr.door zelfs op mijn vacantie adres.

Pagina 250 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?