Goedemiddag, ik ben Rutger Rosman, al bijna 7 jaar bierbrouwer en momenteel 2 bieren op de markt. Woonachtig in Den Ham, Overijssel. Ik heb een Alambiek gekocht van 10 liter uit Portugal bij copermaster. Ik heb vergisting tanks van 30, 60 en 64 liter. Daarnet heb ik het beginners gids gelezen, duidelijk verhaal zelfs al heb je het nog nooit gedaan. Ben erg benieuwd en er zullen ongetwijfeld nog wel domme vragen komen.
Hoi Rutger, domme vragen ben ik hier in 4 jaar zelden tegen gekomen.
Hartelijk welkom en cheers man! 😉
Hoi Rutger, welkom..... we wonen bij elkaar in de buurt. Dedemsvaart Den Ham is een paar Km.
Wanneer je vragen hebt stel ze maar, iedereen wil wel helpen..
Whoot whoot. Mijn eerste stook. Met de oude meuk. Super gelukt. Wel wat veel potjes gemaakt . Maar dat leer ik nog wel. Gestart vanaf 13,5 %. Hoogst gemeten 78%. Niet verwacht.
En uiteraard weer te lang getwijfeld en uitgesteld, zodat de kortingscode ondertussen niet meer geldt 🙁
Nog maar even uitstellen en hopen dat er terug een actie komt 🙂
Regelmatig op de site kijken, omdat er tussendoor ook aanbiedingen zijn.
Beste leden mijn naam is Emanuel Meijer en ben 56 jaar. Binnenkort wil ik beginnen met het leren stoken op elektrische met een ketel van 10 of 12 liter. Mijn voorkeur gaat uit naar likeuren en rum. Binnenkort naar Deventer een ketel opstelling bekijken en laten adviseren.
Welkom Emanuel, met advies van Jan zal t helemaal goed komen. Op het forum kun je genoeg recepten vinden voor beide soorten drank.
Welkom Emanuel!
Welkom Emanuel,
Hallo, ik ben op zoek naar een hobby. aangezien ik een fervent wijnmaker ben zoek ik een uitdaging in het maken van alcohol en de dranken op basis ervan Mijn uiteindelijk punt is het maken van whiskey maar daar ben ik nog ver van. In eerste instantie zou ik graag een beetje 'leren gin stoken' en daarvoor het juiste materiaal aanschaffen. Ik ben gevallen op de stookwinkel en hoop daar het goede materiaal te vinden en zo mijn droom waar te maken. Maar eerst zou ik graag een beetje rondkijken naar hoe ik moet beginnen. Dank u voor het mogelijk te maken om me in jullie groepering op te nemen, en me hopelijk de juist weg te wijzen.
nog een prettige namiddag aan u allen!
mvg
dirkR
Hallo Dirk, als er nog steeds vragen zijn kun je onderaan het topic van het onderwerp je vraag stellen. (Zoek op trefwoord in de zoekbalk boven in de homepage).We proberen die dan zo snel mogelijk te beantwoorden. Welkom!
Welkom Dirk,
Gelukkig is het maken van Whisky geen raketwetenschap, er zijn al mogelijkheden met moutextract werken en houten chips. Dan is het een kwestie van mengen, vergisten, stoken en rijpen. Maar het zelf brouwen met mout is een heel stuk leuker moet ik zeggen.
Als je voor Gin en Whisky wilt gaan zou ik voor een Alambiek gaan. Met een kruidenei kun je dan een mandje maken voor de Gin kruiden tijdens het stoken. Ik gebruik deze Alambiek zelf ook op het fornuis en het blijft een genot om mee te werken.
Welkom Dirk