Meldingen
Alles wissen

Bier Meile 2019 , Internationaal Bier festival


Berichten: 214
Topic starter
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vrienden.. 2 jaar geleden viel ik met mijn neus in de boter toen ik in Berlijn aankwam.

op de Karl Marx Allee, een grote straat in het oude oost-berlin waarover het Rode leger de stad binnen getrokken was om alles plat te stampen, stond nu 344 brouwerijen over 1,5km opgesteld om je het beste van hun soorten te serveren..het internationale bierfestival, de Bier Meile.. 

je koop een glas met keykoord en kan die dan laten vullen voor €2.00 bij elke tap.. je kan natuurlijk ook diverse andere maten krijgen.. hahahah.. voor een kleine meerprijs natuurlijk. 

de vorige keer ging het best goed tot dat ik de 1,5km terug begon.. toen heb ik dronken petjes en t-shits gekocht.. ik heb dit jaar een beter plan bedacht maar IK GA ZEKER.. heb een goede camping bij de Wannsee gevonden en zou zelfs 1 lifter kunnen meenemen.. 

volgens de website hebben ze meer brouwerijen aangesleept dan vorige keer en der is nog meer te proeven.. zie de site

https://www.berlin.de/en/events/2852713-2842498-international-berlin-beer-festival.en.html

ik ga effe op en neer en super veel lol hebben daar..  misschien is het een tip voor een van jullie, als je begin augustus in of rond Berlijn bent.. 

Beantwoorden
9 reacties
Berichten: 214
Topic starter
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

ps.. het beroemde Hofbrauhause heeft ook een filiaal in Berlijn geopend..(de foto hierboven) je kan daar worsten en sweinshakse eten en natuurlijk het literglas, een mass bier krijgen.. het is wel iets aan de prijs maar.. maar het is wel leuk bierdrinken daar.. het ligt iets ten noorden van Alexanderplatz

https://www.hofbraeu-wirtshaus.de/berlin/

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb helaas geen tijd maar het klinkt fantastisch. Veel plezier Leon! 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zou graag meegaan, ben dol op Berlijn. Maar ben de eerste 2 weken van augustus in Frankrijk. Kon ik mij maar opsplitsen ?

Beantwoorden
Berichten: 214
Topic starter
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vrienden.. het was super.. hahaha

vrijdag middag was ik op weg naar het feest.. brak er een enorme regenbui los.. de straten vulden zich en toen met de metro aankwam op de meile hielt het op maar een grote blubberpoel natuurlijk.. 

ik had een plan om niet knal dronken aan het einde van de 1,5km brouwerijen aan te komen en dat ding min of meer,,, hahah. ik heb 2 rondes gemaakt de eerste op vrijdagmiddag waarbij ik links en recht heb gesampelt natuurlijk.. hahah maar om ook te zien waar ik uit mijn dak kon gaan op zaterdag.. de 2de ronde.. hahah

zaterdag middag bij de 2de ronde was het weer lekker weer en zonnig.. dus traditioneel begonnen.. 

en aangesloten bij een groepje vol getatoeëerde Amerikaanse hippies en lekker los gegaan en goed dronken aan het einde van de meile in de ubahn gevallen..

Het was super.. 

zou volgende jaar eens kijken of we geen "groepsreis" kunnen plannen..  

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klinkt weer geweldig Leon,, het valt dus altijd wel in de vakantie, dat is wel lastig plannen. Maar ik houd me aanbevolen als het dan buiten mijn vakantie valt. Leuke foto ook!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kleintje pils Leon 😉

Beantwoorden
Berichten: 214
Topic starter
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

de snelheid waarmee je zo'n emmer leeg drinkt is 1 per uur.. maar het een weisse slubbert het zo heerlijk weg in de zon.. hahahh

je moet dan wel doorlopen want anders.. in munchen had mijn toemalige vriendin haar best gedaan mij om het Hofbrau te leiden tot ze niet anders meer kon..

Beantwoorden
Berichten: 214
Topic starter
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

foto van 12jr geleden en had er zo te zien al een paar op,, 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

foto van 12jr geleden en had er zo te zien al een paar op,, 

Bier houdt je jong, dit is het bewijs 🙂

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?