Meldingen
Alles wissen

Is dit wat voor t500 vermogensregelaar

Pagina 4 / 6

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Weer interessant!

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik zou daar in het midden nog even de aardedraad solderen of met een autoklemmetje vast maken. Dit is geen goede zaak zo

Morgen even in mijn sturing kijken en eventueel het probleem verhelpen.

De oplossing is simpel, gelukkig.

Beantwoorden
Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik soldeerde in een ver verleden zelf een triac regelaar in elkaar,3500 Watt continue, met koellichaam.gebruikte hem op een kookplaat uit een afgedankte electrofornuis.Arme studententijd was dat.Later kon ik hem gebruiken voor mijn 5 liter alambiekop 2000 Watt kookplaatje, toen ik goedkoopste Spaanse pakkenwijn overhaalde, om het schuimen tegen te gaan.Straks mss van nog nut op mijn T500 als ik gin met de basket ga stoken.

Zelfbouw heeft wel zijn charme πŸ˜‰

Beantwoorden
maasjoerts
Berichten: 75
(@maasjoerts)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik heb deze https://www.ebay.nl/itm/4000W-220V-AC-SCR-Electric-Voltage-Regulator-Dimmer-Motor-Speed-Power-Controller/283431596406?hash=item41fdd6f176:g:d7MAAOSwwcFcdyZI

gewoon in een oude computer voedingkast gebouwd werkt prima, ook bij gebruik van een omgebouwde boiler van 2000 watt.

Β 

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mischien een dure oplossing maar hij werkt wel perfect en heeft nog Bluetooth ook. De Grainfather controller. De T500 en de Grainfather hebben hetzelfde element. Zojuist getest en het functioneert perfect.

Ik had gehoopt dat de temperatuurprobe in de koperen condensor zou passen maar deze is helaas te dik. Ik ben zelf niet handig genoeg om dat aan te passen. Verder gewoon stoken op vermogen, dus je hebt de temperatuursensor en de termostaat niet nodig. Ook de knop voor de pomp heb je niet nodig. Tenzij je daar ook zelf iets op verzint πŸ™‚

Ik krijg nog heel vaak de vraag hoe je nou moet schakelen naar vermogen op de Grainfather controller, heel simpel, 6 seconden de heatkop ingedrukt houden. Vervolgens kun je met up en down in stapjes van 5% vermogen schakelen.

Nou het was een leuke test, boiler gaat weer de doos in want er heeft zich een koper op het forum voor gemeld πŸ™‚

Je hebt alleen een verloopkabeltje nodig voor het netsnoer en hij doet het.

Beantwoorden
Berichten: 1835
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb net zo iets bij Ali besteld, maar dan de 10.000 versie. Werkt prima.

https://nl.aliexpress.com/item/1871937117.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dCGDBCq

Met een klein beetje knutselwerk:

Ik wilde dubbelpolig schakelen en het spatwaterdichte schakelmateriaal is makkelijk voorhanden. Alleen nog een paar voetjes er onder.

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zo ben weer bovenwater. Topic is mooi gegroeid voor alle stokers. Iedereen kan er weer mee verder.

Beantwoorden
maasjoerts
Berichten: 75
(@maasjoerts)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ziet strak uit, heeft de 10.000 watt versie en koeler ik zie en opening in je kast.

Zit er toch over te denken om er nog een te bouwen voor reserve, moet er niet aan denken dat hij er mee ophoud tijdens het stoken

Beantwoorden
Berichten: 1835
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

De 4000 versie heeft een koelplaatje en de 10.000 koelribben. Ik heb in het kastje 2 gaten gemaakt, en daarvoor een aluminium rooster geplaatst. Op de bodem heb ik ook het aluminium rooster gemaakt en daarop de koelribben gemonteerd. 2000 watt geeft best wel wat warmte af, en een goede koeling geeft net wat extra veiligheid. Ook de aansluitkabel met een doorsneden van 2,5 mm2 is aan te raden. Nu is het nog 2000 watt maar in de toekomst kan ik hem ook voor 3000 of 3500 watt inzetten.

Beantwoorden
Berichten: 11
(@dekkerharderwijk)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

ff vraagje van mijn kant

ik zie dat er in de apparaten van de ali allemaal van stekkers gemonteerd zijn die wij niet de hebben

de aansluitstekker van de vermogensregelaar veranderen is geen probleem maar ik zet liever geen andere stekker aan mijn t500

past de stekker van de t500 wel in de stekkeraansluiting van de vermogensregelaar?

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Als je goed kijkt hebben alle aliexpress apparaten een uitgang waar je elke stekker op kan aansluiten. Daarnaast zit er bovenop een universele plug waar alle stekkers in kunnen. Dus geen angst en gewoon bestellen.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vaak kun je nog kiezen voor een uitvoering, dan kies je de eu plug ?

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Klopt! Maar bij die van erik jan, xlr8,Β  niet. Daar kun je een eigen invoer op monteren en uitvoer. Een plus is de wereld connector als uitvoer boven op.

Beantwoorden
Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Onderstaande regelaar werkt naar behoren. De stekker van de Still steek je in de universele uitgang bovenop het toestel.

https://nl.aliexpress.com/item/32865999334.html?spm=a2g0o.cart.0.0.42613c00WqAtNi&mp=1

Surplus, het kost slechts +/- 20 EUR

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Je mist alleen de aarde, wanneer je de stekker er in stopt. Ik heb een verloopt gemaakt, met de aarde wel verbonden. Spanning in je leven is fijn, het moet alleen niet te gevaarlijk worden.Β 

Beantwoorden
Pagina 4 / 6
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?