Meldingen
Alles wissen

Houdbaarheid Stookwijn Barrel 674


Berichten: 2
Topic starter
(@coenraad)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo mede stokers hierbij heb ik een vraag, als beginnende stoker ben ik gestart een standaard stookwijn te produceren van Barrel 674 nu heb ik daar bijna 23 liter stookwijn uit gehaald. Om deze hoeveelheid te destilleren ben ik wel even bezig ik wil dit in 2 of 3 keer gaan uitvoeren.

Mijn vraag:

1- Hoelang kan ik deze stookwijn bewaren

2- Hoe en waar zo ik dit het beste kunnen bewaren (koeling ?)

Hoor graag jullie reactie,

Gr. Charles

Beantwoorden
5 reacties
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zolang hij dicht zit kun je hem wel een paar maandjes laten staan. Maar je gaat hem in delen stoken, dus er zal hoe dan ook zuurstof bijkomen. Ik zou dan toch proberen hem binnen een week of hooguit 2 weken weg te stoken. Er zit alcohol in en alcohol conserveert. Het bederft dus niet heel snel. Maar het kan wel! Ik heb zoiets nooit in de koeling gezet, maar als je er de beschikking over hebt zou ik het wel doen.

Beantwoorden
Berichten: 2
Topic starter
(@coenraad)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Admin bedankt voor de tip heb de stookwijn in flessen overgegoten van 11/2 liter dus zit in principe lucht dicht. Zal vanavond in iedergeval de 1e liters weg te stoken.

Beantwoorden
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Je hebt een 15l ketel en ik denk dat je zo’n 22-23L aan wort over hebt gehouden na het hevelen, kan je gerust in 2X stoken ?

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

We stoken nu stookwijn die al min.2 jr.staat zit 10-12% alc.op,staat gewoon onder het waterslot in een loods.niets mis mee.gr.Chris.V.

 

Beantwoorden
Berichten: 36
(@mariussenior)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Wat is de ervaring Hoelang de barrel prutteld dus Hoelang duurt de gisting en kan je ook het losse substrate kopen in liters ? Wij stoken hem meestal twee keer en hij word goed bevonden door whisky drinkers !

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?