Meldingen
Alles wissen

Prototype upgrade T500

Pagina 6 / 11

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

dumo 

ja ik kan ook voor het stoken mijn fruit uitpersen (wat nog meer werk is) maar nu gaat het gemalen en vergist fruit uit het vat in de kookzak en laat dat wat uurtjes staan in de T500 en dan stoken werkt perfect

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

De plaat van evds3 is zwaarder materiaal en op maat van de T500

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

wanneer je uitperst en alleen sappen gebruikt in de ketel mis je toch ook vezels en foezels , esters e.d. van het fruit vlees .
Wanneer je fruitvlees resten wel in de ketel meestook zal bij verwarmen ook daaruit nog stoffen vrijkomen en meekomen met de alcohol waardoor je ook meer smaak krijgt.

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

klopr Robbert en kijk op de fotos mijn gemalen fruit gaat zo in de kookzak en zovul ik mijn T500 natuurlijk loopt sap en uit in de ketel  en dan stoken 

sinds ik de rooster heb ben ik nu al voor de 2e maal aan het stoken geweldig die roosten 

ik kan u niet genoeg bedanken robbert

gr erik

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

?

Beantwoorden
Berichten: 2
(@mathieu)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Robert ik heb namelijk ook een rooster gemaakt en unox schroeven er onder geplaatst op een hoogte van 8 cm en appels mee gestookt in een kookzak deze zak uit gordijnstof gemaakt kooksteentjes onderin werkt goed geen aanbranding  meer mogelijk in T500

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik gebruik in mijn ketel ook aal jaren een soort dubbele bodem .
de oude cognac ketels hebben het ook al eeuwen dus eigenlijk wel te verwachten dat het moest werken .
De pootjes die ik gebruik ook voor de T500 zijn gedraaid rvs .
Maar met jou oplossing kan ook .
Ik heb net weer 1 rooster op de post gedaan voor een T500 . ik heb paar extra gemaakt .
door Erik zijn succes verhaal waren nog paar die erom vroegen .
?

Beantwoorden
Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gebruikten ze toen ook al kookzakken, de grote vraag is eigenlijk dan: kan het ook zonder met de dubbele bodem? 

Ik vind het niet erg om het een en ander schoon te maken maar een kookzak is nou niet echt gemakkelijk. 

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ik steek mijn kookzakken na het gebruik in een emmer water wel binnenste buiten en dan een paar maar vers water en gebruik ze weer ik stook toch steeds een kompleet vat van 100 liter leeg ik begin dadelijk aan de volgende stook appels en peren en op de vraag dubbele bodem als je kookzak op de bodem ligt en het wordt te heet kan die kookzak stuk gaan en dan brand alles aan en dan wordt het schrobben en met de dubbele bodem kan dit niet

Beantwoorden
Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Mijn vraag was of het zonder kookzakken zou lukken. Dus alleen de dubbele bodem.

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik heb dan altijd een bodem van een grof gaas omdat ik een plaat niet door opening krijg en dan kooksteentjes onder in . enige wat bij mij in de laatste 20 jaar ik aangebrand was suiker dat nog in een stookwijn zat . ( haastig geweest )
Ik gebruik verder nooit kook zak .

Beantwoorden
Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Kooksteentjes gebruik ik ook altijd, top om te weten dat het dus ook zonder kookzak kan. Binnenkort weer nieuw fruit.... appels en peren.

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Door dubbele bodem krijg je meer circulatie dat speelt ook mee . bij kleine zaden ik die in een kruidenbol in de ketel .
Dan is dat probleem ook opgelost ..

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
Robbert
Berichten: 9959
Topic starter
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

kijk de gedachte gang was dus niet zo raar .!

Beantwoorden
Pagina 6 / 11
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?