Net even op zolder vanuit de voorraad een fles ouzo bijgevuld, net als de donkere rum en de spiced rum. Alles zelfgemaakt. Krijg 1 vriend op visite die normaal alleen bier drinkt maar nu eens wat anders wil proberen. Mijn vrouw zal wel aan de ouzo gaan... Voor mijzelf heb ik nog een Bunnahabhain whisky staan.
hoy,
ik ben aan het genieten van een Italiaanse prosecco, dat ik gekregen heb, en het mag gezegd worden hij is goed, terwijl ik op het forum aan het lezen ben.
groetjes
Geert
Heerlijk!
Vandaag maar weer even 2 keteltjes gestookt. En dus nu aan t genieten van een lekekr eigen borreltje gemixt met tonic.
Betreft weer "gewoon" een sugarwashje (met 't Pure gist pakket van stillspirits, met carbon en klaring shizzle) gestookt met mijn air/aqua still. Ik heb de versie zonder regeling, gestuurd met een losse vermogens regelaar van ome Ali
Ondertussen is dit alweer mijn 5e (vergisting) ronde.
Ben nu een half jaartje bezig met deze hobby, en heb er veel plezier in en aan.
Wil in de toekomst zeker ook gaan experimenteren met smaken toevoegen. Maar heb nog geen mandje/rooster om kruiden en zo in de ketel te hangen.
Op dit moment voldoet mijn "product" prima aan mijn "behoefte", en heb deze ketel ondertussen ook al aardig in 't snotje!
En ik kan alleen maar beamen dat mijn eigen stooksel veel minder bijwerkingen heeft als gekochte drank en bier! Toen ik dit de eerste keer hierover wat las op dit forum dacht ik nog van dat zal allemaal wel. Maar weet ondertussen dat dit echt zo is. Je blijft veel helderder en ook 's morgens nooit last. zelfs na meer drinken. Haha haleluja 😜
Ben niet zo actief in berichten posten, maar ik kijk wel dagelijks even op t forum.
Proost mede stokers!
Timm
Nu een glas rum cola, Vandaag heb ik bij 2 verschillende websites een mapp brandertje bij elkaar gescharreld (40€)
Hier vandaag geen borrel, maar een glas droge witte wijn, het resultaat van het vergisten van het druivenextract. Duurde even, hij moest ook even staan, maar het resultaat is zéér de moeite waard!
Geen borrel, maar een Geuze Mariage Parfait 2014.
(houdbaar tot 08-05-2038)
8% drinken rond 12°C
Om 3 tijdens het koken.
Sköll William
Overigens bij de mariage is de (bezwete) paardedeken goed waarneembaar.
Zit te dubben tussen een LeFort Donker bier, of de oude Geuze Boon (tht tot 16-10-2038)
LeFort 10%,33cl, oude Geuze Boon 7%,37.5cl.
Wat heeft een mens toch zware keuzes te maken.
Alle 2 is na een jaar (medicatie)droogstand echt te veel.
Eigen gestookte Sambuca!
1 glaasje Lemon Lime uit het tiny project. Ik heb nog 0.5 l over van de 6 l en dat is jammer want ik merk dat dit soort drankjes na verloop van tijd(maanden) steeds beter gaan smaken. Geduld heb ik wel alleen geen zelfbeheersing.
6.6% Ename Dubbel
Trappistes Rochefort (nr 10)
tht 04-01-2024 🤗
11.3% VOL
Golden Carolus Classic 8.5% bij een goed bord spaghetti.