Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 17 / 109

dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

T500 staat op mijn verlang lijstje 
Maar moet ik eerst de 12 liter alembiek van de hand doe. Vind het te lang duren in de 12 liter alembiek op den electro plaatje

 Hoy,

Ik zou er eens goed over nadenken voor je uwe koperen allembiek wegdoet voor te vervangen door een T 500, tenzij je alleen suikerwash gaat stoken met reflux ( neutrale alcool + 90 %).

De twee vullen mekaar prachtig aan, de koperen helm op de T 500 voor de ruwstook  of den eerste stook zoals gezegd word.( grote hoeveelheden 25 L)

en den allembiek voor de fijnstook, deze hoeveelheden zijn kleiner, en je kunt veel beter afregelen met de kookplaat voor de fijnstook .

Het is volgens mij beter De T 500 een beetje langer op uwe verlanglijstje te laten staan en deze later als 2 de ketel aan te schaffen.

groetjes

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

dumo, aquariumpompjes hebben geen opvoer hoogte, omdat ze meestal achter het aquarium staan opgesteld, bovendien zijn ze veel te duur voor het doel.

De dompelpomp van 220 volt zal te krachtig zijn en zal de condensor veel te veel afkoelen waardoor er geen alcohol meer uit je condensor zal komen omdat de temperatuur ver onder de 70 graden zal zakken.

Een dompelpompje uit de accesoireshop van een caravanzaak kost ongeveer Euro 15,00 en is uitstekend te regelen. Bovendien levert laagstroom minder gevaar op.

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Juist .... niet eens zoon gek idee

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Daar heb ik een oplossing voor,

"daar deze een redelijk groot debiet heeft heb ik een T stuk tussen gezet met een kraantje voor een deel van het water terug onderin mijn vat te laten lopen, zo regel ik het doorstroomdebiet," zoals hierboven geschreven, en ik ga nog met het kraantje van mijne reflux werken ook, door minder debiet te geven T.O.V. een waterkraan, hoop ik dat ik het naaldkraantje verder kan openzetten en deze daardoor minder gevoelig wordt..

Qua prijs ,mijn dompelpomp heeft 34 euro gekost btw inclusief.

Qua veiligheid, ze zijn toch gemaakt om in het water te hangen, maak ik mij niet veel zorgen over  ik heb nog differentieel schakelaars ook.

Voor een caravanzaak, die wat van stukken hebben, moest ik  30 kilometer doen.

Ik kon ze nu wel online bestellen en wachten, dat wel.

groetjes

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo Marcel, gefeliciteerd met je T500, je zult er veel plezier aan beleven.

Dat je eerst aan 20 liter komt is normaal, met de laatste 5 liter water kun je de suikeroplossing op temperatuur brengen (precies tot aan het streepje in de gistton), is het te warm, dan koud water erbij, is het te koud dan warm water. PAS OP!  , probeer zoveel mogelijk de 24 graden te bereiken en natuurlijk ook zo te houden voor een optimaal resultaat. Laat je suikerwash zoveel mogelijk uitgisten.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Deze komt volgende week binnen, de waterflow regulator voor de T500. Ik dacht na het lezen van een aantal berichten dat hier wel behoefte aan is.

 

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beste.... kun je met de t500 /copperdome/ alembiek .... ook stukken fruit / fruitpulp verstoken !???

Bij mijn vorige alembiek kon dit niet ivm aanbranden een vieze bijsmaken ... ( ging met electrisch kook plaatje )

Hoe zit dat bij ..... de t500 aangezien deze ook electrisxh verwarmd word , maar ik geen idee heb van waar het element zich bevind ...

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kapisjon, de T500 is alleen in combinatie met de copperdome geschikt voor fruit.

Je dient het fruit wel te ontdoen van klokhuizen, schillen en steeltjes en fijn te maken.

De Grainfather is beter toegerust om met dezelfde copperdome, fruit te verstoken, omdat je de temperatuur kunt regelen en onder de kooktemperatuur kunt blijven.

PAS WEL OP VOOR DE VOORLOOP

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

 

Wanneer je problemen hebt met het drukverschil (bv wanneer iemand in huis water tapt of het toilet doorspoelt of wanneer de wasmachine of vaatwasser draait) kun je het best bovenstaand kleinood aanschaffen. Daar kan stookwinkel wel voor zorgen denk ik.

Zelf heb ik geen problemen met mijn naaldregelaartje.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zie dat Jan hem al binnen gaat krijgen 😉

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Helaas duurt het iets langer dan een week, ze zijn door de voorraad heen, Ook de voorraad met engelse stekkers zijn op. Zo als het er nu naar uitziet wordt het pas medio april/begin mei.... Wellicht dat de regulators met engelse stekker er eerder zijn, dan laat ik wel wat convertertjes komen.

Ik blijf er bovenop zitten. Als ik meer weet zet ik het op het forum!

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik was vandaag aan het stoken en had de vaatwasser aangezet, zou dat ding de oplossing zijn? Aan de andere kant de vraag is zuiver theoretisch want een beetje spelen hoort erbij. Zal dit apparaat dus waarschijnlijk niet kopen, tenzij ik verleid wordt door fantastische ervaringen. 

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gister bestelt ! Maar de alembiek is nog niet weg

Alleen nog geen idee hoe dat fijn stoken werkt !.

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Still spirits heeft ook een flow regelaar .. die zou je ook kunnen kopen of na kunnen maken !?

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Of de flow regelaar van Still spirits !?

Beantwoorden
Pagina 17 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?