Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 73 / 109

Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ReneR mijn ketel staat binnen met een temp van 22 graden.

2de stook is al veel beter gegaan alleen nog steeds moeite met het afstelkraantje.

zit er aan te denken een shellkraantje te gebruiken zodat ik deze beter kan afstellen.

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Idd Patrik het gaat beter en beter naargelang je meer stookt heb er nu 3 gedaan en de derde was pakweg 3 minuten zoeken en daarna er niet meer aan moeten komen. Temperatuur schommelde russen de 58 en 65 graden . Heb 5 liter van 92% eruit gehaald . Dus heel content. Uieraard een kraantje dat iets minder gevoelig is zou een pal makkelijker zijn maar denk dat ook heel veel de ervaring doet. Zijn terug 2 vaten aan het gisten. Daarna begin ik met rogge en corn flakes waarvoor ik dan mijn 15 liter alambiek ga gebruiken.Moest nu even wachten daar mijn waterleiding van buiten bevroren was.Alambiek doe ik in de garage en de T500 binnen in de keuken. Heb de T500 nu ook wel al wat geïsoleerd en ook dat maakt verschil in temperatuurschommelingen. Grts RenéR

Beantwoorden
Berichten: 188
(@firewalker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Vandaag wilde ik gaan stoken met mijn alambiek en condensor.

Echter de condesor sluit niet aan op de copperdome. Waar kan dit aan liggen?

Zonet nieuw uit doos gehaald voor een eerst gebruik . Doen draait zo rond. Zie foto

Beantwoorden
Berichten: 188
(@firewalker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 188
(@firewalker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

???

Inmiddels opgelost. Zwarte ring zat in de dop. Die eruit gevist. En om ring gedraaid en toen zat tie wel vast

Beantwoorden
Berichten: 188
(@firewalker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

laat eens iets weten wat de resultaten zijn met de T500 en copperdome. Ben aan het twijfelen het ook te halen of mijn andere ketel met alambiek te blijven gebruiken. T500 heeft 25 liter mijn alambiek 15 liter dus maakt wat dat betreft een verschil alleen moet de copperdome dan ook wel zelfde resultaat of beter geven dan de alambiek.

Beantwoorden
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Resultaat met copperdome zullen wel goed zijn mits je er een vermogensregelaar tussen plaatst anders stook je op volle 2000W en met een alambiek wil je juist op laag vermogen stoken.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

vermogensregelaar is geen probleem die heb ik al maar om te kunnen vergelijken zou ik resultaten van opbrengsten moeten hebben.

Beantwoorden
Berichten: 15
(@bertel)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo allemaal, ik heb interesse in de T500. Echter ik zie afbeeldingen met een enkele en met 2 temoeratuurmeters. Hoe zit dat nou? Ik wil namelijk ook de temperatuur boven in de kolom meten. Is daar al in voorzien? Gr. Bertel

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beste Bertel,

Op de fotos in de shop staat het oude model met 2 thermometers. Het nieuwe model dat wij nu leveren heeft slechts 1 thermometer. Meer heb je niet nodig. Je meet namelijk alleen de temperatuur van het koelwater, dat moet tussen de 50 en 60 graden blijven. Het heeft geen nut om de temperatuur op andere plekken te meten. De T500 is een perfect werkend product zoals hij nu gemaakt wordt. Groetjes, Jan

Beantwoorden
Berichten: 15
(@bertel)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo Jan, bedankt voor de info. Het is een andere methode dan dat ik al die jaren heb gewerkt. Maar is het wel te realiseren door er voorzichtig een gaatje in te boren?

Gr. Bertel

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Je kan er makkelijk een gaatje in boren, kap bovenin is van kunststof, je moet er alleen nog een ringetje vanaf trekken.

Beantwoorden
Berichten: 15
(@bertel)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo Gompie, wat bedoel je met: Je moet er alleen nog een ringetje vanaf trekken? En zit er boven in de kolom een spiraal?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Die bovenste thermometer is totaal overbodig. Ik zou er niet in gaan boren.

 

Beantwoorden
Pagina 73 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?