Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 88 / 109

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Uitkoken hoeft niet hoor, gewoon in gebruik nemen ? na gebruik spoel ik hem alleen door met kraanwater. Heel gebruiksvriendelijk.

Beantwoorden
Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ik zag het al via de mail, TOP en kan niet wachten, kan ik eindelijk wat meer experimenteren want dat schiet niet echt op met een 10 liter keteltje waar je ook nog 2x voor moet stoken om aan de 85% te komen. Het zal aan mij liggen maar was dan toch bijna 2 middagen bezig om een litertje van 85% bij elkaar te krijgen.

Ik ken het probleem. Om 2 à 3 flessen van matige kwaliteit te krijgen, vergde veel tijd en energie. Dit is met de T500 van de kaart geveegd. Ik ga mijn primitief keteltje wel houden en ga binnen enkele weken deze gebruiken om een lekkere absint mee te distilleren. Kwestie van voorbereid te zijn op een zomer vol BBQ's en een lekker absint voor de genodigden.

Beantwoorden
Berichten: 20
(@ruler)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zojuist de t500 besteld voor op mijn koperen boilerketels ik heb er 2 een van 60 liter en 1 van 10 nu even wachten tot hij binnen is. Kan ik eindelijk weer stoken 

Beantwoorden
Berichten: 20
(@ruler)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

En hij is binnen bedankt voor de snelle levering!

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Heel veel plezier en succes met de aankoop! Je zal er geen spijt van krijgen ?

Beantwoorden
Berichten: 132
(@ronnor)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hij gaat lekker, dit is relaxed stoken ??

 

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja mooi he! Fijn dat hij al in gebruik is ?

Beantwoorden
Berichten: 132
(@ronnor)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Echt TOP ga hier heel veel plezier aan beleven dat weet ik zeker. Dit is heel anders dan met een 10 ltr ketel en vlam .....opbrengst is veel en veel meer en de tijd is om te lachen 2,5 uur bezig waarvan 45 minuten opwarmen en ik schat 1,5 ltr van 93%

Beantwoorden
Berichten: 189
(@brice3010)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Gisteren mijn allereerste stook ooit gedaan, met een gloednieuwe T500.

Liep prima, 5 uur voor 4,5 liter aan 92%.

Ik heb twee vragen als gevolg van deze eerste ervaring:

  1. Is het normaal dat in de uitgang van de koelleiding ongeveer de helft aan luchtbubbels zitten? Indien niet, hoe te verhelpen?
  2. Als ik het debiet wil verhogen van +/-400ml/minuut naar 600 of 700 dan spuit het water uit het gat van de thermometer en vliegt die sonde eruit. Is dat normaal? Hoe te verhelpen?
Beantwoorden
Obelix
Berichten: 22
(@obelix)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik gebruik altijd 20 liter water en 8 KG kristalsuiker. 1 zakje Double Snake C48 gist en vlak voor het einde de Extra Clear.

Met mijn Grainfather en de T500 krijg ik altijd 5 liter alcohol van 90+%

Sinds kort is mijn 'vaste opstelling' klaar en dat scheelt een hoop heen en weer gesjouw met pannen, zie foto.

Beantwoorden
Berichten: 196
(@sirolf)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een Belgisch 3-kleurtje met Ikea tafeltjes ?
Wel leuk gedaan met die wasknijper.

Beantwoorden
Obelix
Berichten: 22
(@obelix)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Tsja, die wasknijper.

Dit was een noodgreep, ik moet de uitloopslang nog wat inkorten maar wilde dit niet doen tijdens het stoken.

Ook een tip voor het regulatorvaatje wat het koelwater regelt: De INvoerslang moet van hard plastic zijn en GEEN SILICONEN, siliconen kan de waterdruk niet aan. Ik had na 5 minuten een gebarsten slang en een zeer nat plafond... 🙁

Beantwoorden
Berichten: 132
(@ronnor)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Die luchtbellen is heel normaal had ik ook, het tweede heb ik geen last van gehad maar ik let op temp niet op hoeveelheid water per minuut.

mooi resultaat, top apparaat!

Beantwoorden
Berichten: 20
(@ruler)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Jan bedankt voor de goede service van stookwinkel, klein defect maar keurig opgelost.

Beantwoorden
Berichten: 189
(@brice3010)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zelf gebruik ik Tarn-X (koop ik als ik in de VS ben of laat ik iemand meenemen). 

Niet doen: Tarn-X bevat thio-ureum en is kankerverwekkend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thio-ureum

Bovendien is Tarn-X een erg agressief middel: lees commentaar van "silvermesiter" in deze link https://www.instructables.com/topics/How-do-you-make-homemade-Tarn-X-for-silver-or-gold/

 

 

Beantwoorden
Pagina 88 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?