Meldingen
Alles wissen

Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg

Pagina 8 / 11

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooie Schredder Marca, wat voor een is dat en waar heb je die gekocht?. Groet, @ndré??

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9961
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Had je nog stookketels gezien Erik ?

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ja een paar robbert maar rondleidingen werden alleen in grote groepen gedaan

Beantwoorden
Berichten: 193
(@marca)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hey @ndre, Ik heb deze bij wiltec vandaan in duitsland. Het is gewoon een shredder vergelijkbaar met de Speidel. Het verschil zit hem er wel in dat de speidel 2 roterende messen op een plaat heeft en deze maar 1. Ik zal binnerkort wel wat meer foto's ervan plaatsen. Tevens moet ik hem ook nog echt goed testen. Dus zal jullie op de hoogte houden hoe die werkt!

 

Beantwoorden
Berichten: 193
(@marca)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Okee dan ga ik denk toch op zoek naar een paar grotere pannen om het een en ander even door te koken. Het kippengrit zal ik voorlopig wel links laten liggen. Thanx Robbert!

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Marca, ik verwerk jaarlijks ook heel wat appels, ben benieuwd naar je ervaring met jou Schredder en foto’s er van?. zou je ook een foto van het mes op de foto willen zetten?. Alvast bedankt. Groet, @ndré??

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hey @ndre, Ik heb deze bij wiltec vandaan in duitsland. Het is gewoon een shredder vergelijkbaar met de Speidel. Het verschil zit hem er wel in dat de speidel 2 roterende messen op een plaat heeft en deze maar 1. Ik zal binnerkort wel wat meer foto's ervan plaatsen. Tevens moet ik hem ook nog echt goed testen. Dus zal jullie op de hoogte houden hoe die werkt!

 

Interessant!

Beantwoorden
stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Verleden jaar ook het land van de 3 C's gedaan

 

Beantwoorden
Berichten: 24
(@roger)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb vandaag een workschop bijgewoond bij brouwland. Wat ik daar leerde is dat je voor calvados normaal gezien geen eetappels mag gebruiken. In Calvados voegen ze geen extra suiker toe. Men maalt de appelen fijn, perst ze en laat het sap volledig uitgisten met wilde gisten. en stookt dan na een maand of 6 pas uit.

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Jeetje Raposka, 6 maanden fermentatie...daar kunnen de ongeduldjes hier nog iets van leren...

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ben nu nog bezig mijn Calvados aan het stoken, al 18 liter (verdund) van 50%. Loopt nog steeds en wat er nu nog uitkomt is 60%.

Kiekn wat,t word, cheers, @ndré??

Beantwoorden
stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Inderdaad als ik de stokerij heb bezocht hebben ze het ook gezegd ? er word gewerkt met zure en zoete appels , maar de zoete appels zijn nog zo zuur dat ze niet eetbaar zijn

Jammer, maar weet niet meer welke rassen ze gebruiken

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik ga dit weekend ook appels verwerken, zure, zoete, en er tussen in. Ik ga ze vergisten met bruggenman gist. Wil ook een goed project calvados proberen. 

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9961
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

@stook was het niet "Noel " appels ? of "Noel de Champs"?
er zijn fruit telers in noord oost polder die deze kweken voor een in nederland gemaakt "Calvados " copie drank dus een "eu de vie" en ze gebruiken de "james grave" in de combinatie .

Beantwoorden
stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik zou het niet meer weten wat voor appels , die werden wel gekweekt daar in de omtrek

Je kan de foto's bekijken https://www.tripadvisor.be/Attraction_Review-g7949311-d6870106-Reviews-Calvados_Christian_Drouin-Coudray_Rabut_Pont_L_Eveque_Calvados_Basse_Normandie_N.html

Het is deze die ik heb bezocht

Het koelwater kwam van een beekje die er langs stroomde

Beantwoorden
Pagina 8 / 11
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?