Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 139 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Serge, en geniet van je whisky, dat gaat zeker lukken.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Serge,leuk dat je er bij komt,het is inderdaad een hele mooie hobby die nooit gaat vervelen,en het geeft een kick als het eindproduct ook nog lekker is.gr.Chris.

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Fijnstook is gedaan en staat nu op een koele donkere plek voor rijping . Uiteraard even geroken en geproefd en dat belooft wat 🙂

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

??

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Serge, inderdaad, geduld hebben hoort er ook bij. Gun het de tijd en de beloning is groot. Goed bezig man. Cheers alvast! 😉

Berichten: 1
(@macniels)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste forum leden,

Al een paar weken ben ik aan het lezen op dit uitgebreide forum waar ik een prima sfeer proef. Leuk om te zien en te lezen hoe distilleren men kan bezig houden. 

Ik ben Niels, woon in de kop van Noord-Holland en brouw al een jaar of twintig mijn eigen bier, heel leuk om te doen en met prima resultaten. naast dit bak ik graag brood en rook ik vlees en vis. Veel hobby's rondom eten en drinken. Ik heb een technische achtergrond en werk in een lab omgeving. 

Door een vriend een beetje besmet geraakt met de gedachte om zelf whisky te gaan maken. Hij heeft mij laten proeven wat er ook nog kan worden gedaan met een geslaagde vergisting. Dat was zo goed dat ik ambitie heb gekregen om zelf een installatie te gaan bouwen. Ik ben eerst gaan lezen op verschillende fora. De Amerikaanse zijn zeer informatief en je vind daar vele verhalen en ideeën. 

Ik heb twee keer een gerstewijn gemaakt en door verschillende stookers laten distilleren. Weer een mooi resultaat wat mij nog meer enthousiast maakt om dit goed op te pakken. Door te lezen en te ervaren meen ik te weten wat voor soort distilleer installatie ik zou willen om tot een mooie whisky te komen.

Een maandje geleden een mooi vat gevonden, een oud reactorvat van 40 liter in RVS. Dit vat heeft een ruime flens die makkelijk kan worden verwijderd en zeker luchtdicht afsluit. Via marktplaats kan je mooiste koopjes vinden met een beetje tijd en geduld. paar weken geleden naar een oud ijzer handelaar geweest in Zaandam die veel koper materiaal heeft liggen en waar je even rustig mag kijken en zoeken naar je materialen. Voor een bedrag onder de honderd euro mijn koper materiaal gekocht. Samen met m'n broer van de week een paar flenzen gemaakt uit messing op de draaibank en dit is deze week hard gesoldeerd.  

Vrolijke groet,

Niels

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Niels, 

 Je pakt het meteen goed aan.

Sköll William

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heey Niels,welkom! Puik keteltje man! Mooi design, lust voor het oog. Ga je godendrank mee maken Groetjes van Nim uit de Kop van NH en je bent altijd welkom voor een Kop koffie, cheers man! 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Niels,mooi gemaakt,goed bezig zo,en nu vullen,Nimrax je nodigt een stoker niet uit voor koffie,????

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo, ik ben Joost en woon in Drenthe. Met mijn reisbureau Tot hier en verder organiseer ik in 2019 twee drankreizen.

Whisky met Bob is een 10-daagse whiskyreis naar Schotland. Het wordt eilandhoppen met een nuchtere reisgids, want we zijn het enige reisbureau dat een Bob meestuurt op je whiskyreis. Wel zo handig als je na een rondleiding in een destilleerderij de whisky ook echt wilt proeven.

Tot in de pruimentijd! is een 8-daagse rakireis naar Albanië. We gaan op bezoek bij verschillende Albanese rakistokers, van de destilleerderij waar het product netjes in (glazen) flessen belandt tot de herder die zelf zijn druivenoogst tot pulp stampt.

Zelf ben ik tijdens een stage in Roemenië (veelvuldig) in contact gekomen met palinca. Via omzwervingen bij de buren in Hongarije (palinka), Tsjechië (slivovitsj) en Servië en Macedonië (rakija) ben ik in Belarus (samogon) en Rusland (wodka) beland. Ik vind het prachtig om verhalen van tegendraadse stokers te horen die trots zijn op hun eigen drank.

Al stook is zelf (nog) niet, ik heb een aantal hobbydestilleerders in mijn omgeving, lees er graag over en werd door een vriend over dit forum getipt!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Als je zelf wil leren stoken, of zoals de sommige ander hier, de theorie onder controle krijgen, heet ik je welkom, als je alleen reclame voor reizen komt maken, laat ik de beoordeling over aan onze Jan. Hij mag de grens bepalen, en zal dan mogelijk ook met jou in gesprek gaan/ We hopen dat je bezoek oprecht is en dus bij deze: Welkom,  Joost.

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

William, dit is vooraf besproken met mij, deze reizen kunnen erg aantrekkelijk zijn voor onze leden, zie ook onze 2 eerdere stookreizen naar zweden ?

@tothierenverder maak er maar een apart topic voor aan, dan lezen meer leden het. Vooral het bezoeken van stokers in Albanie kan ik me voorstellen dat het voor veel leden erg interessant kan zijn!

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Dankjewel voor je woord van welkom, William 🙂 Ik kan me je vraagtekens voorstellen. Soms is een virtuele nee-nee sticker wenselijk, dus ik heb eerst met Jan gesproken omdat ik me afvroeg of jullie hier op het forum regels over hebben.

@Stookforum, ik zal er een apart topic voor aanmaken!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Joost,welkom,ik kom zelf 16 jr.in Roemenie,in Moldova,stook ook op hun manier,ben dus een van die tegendraadse stokers,stookzefs met een ketel van daar,en in mijn vacantie tijd in Roemenie stook ik daar ook,maar dan op hout.ik stook zonder moderne aperatuur.alleen mijn alc.meter en die heb ik eigenlijk ook niet nodig,spuug wel in het vuur,?heb hier in de buurt in Nl. een Albanese stoker een Griekse en kennis met een uit Bosnie.gr.Chris.

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Volgens mij kan er wel een aparte reisbestemming naar Chris bij komen.... 🙂

Pagina 139 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?