Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 140 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bij mij is elke stoker welkom,ook beginnende.dus? Vandaag begin ik op een primitiev manier met rode wijn maken,volgende week begin ik met suikermais,te vergisten.

Berichten: 16
(@jannemanneman)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

onderhand toch al 300 liter verstookt, gelijk een grote drum van 200 liter met appels laten gisten en hier en daar nog wat in gistingemmers potten en flessen, de opbrengst valt zeker niet tegen maar met een keteltje van 5 liter moet je wel geduld hebben, maar ik ben er door heen gekomen, nu alles weer schoonmaken en weg zetten voor de volgende runs

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

jannemanneman amai wa ne naam seg

 ik stook ook elke 2 dagen een t500 leeg ik heb ongeveer 1700 liter in mijn tonnen zitten en dat ga ik niet meer mee maken ik heb 50 l suiherwash staan en de rest is kersen pruimen appels en peren en nu heb ik nog 1 leeg vat van 150l voor de kweeperen of op zijn duits Quitten en dat eerst eens verstoken ik heb al 60l in de kelder staan maar volgens de weerberichten komt hier de sneeuw volgende week aan dus stooktijd

gr erik

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Niels, puike installatie. Zet hem op en welkom hier 😉

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Gaaf, Chris! En dan zeker niet zo'n moderne ketel die je in de grote Roemeense supermarkten kunt kopen? Ik vind het altijd een prachtig gezicht als je er op een markt komt en je ziet er een aantal naast elkaar uitgestald staan.

Klinkt inderdaad als een leuke bestemming wat dichter bij huis 🙂

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Is inderdaad een ketel gekocht van zigeuners,hand gemaakt €125- en een pak koffie.het leuke is dat ik in Roemenie heb leren stoken,al ik nu bij de fam.kom dan zetten ze mij achter de ketel.ze vinden mijn drank lekkerder.de leerling leert nu de leeraar.kom bij veel stokers daar,ik zit er op een dorpje,en iedereen stookt daar.6 wkn.daar betekend 6 wkn.onder invloed.???hier stook ik ook heel primitief is een sport voor mij met zo min mogenlijke middelen te stoken,en iets goeds te produceren.

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

6 weken onder invloed... klinkt als een intensieve werkvakantie!

Wat voor fruit gebruik je in Roemenië? En hoe komt jouw drank dan lekkerder? Doe je iets anders dan de Roemenen?

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja.16 petekinderen daar dus 16 keer bezoek en 16 keer tegenbezoek,zijn al 32 dagen,dan fam.bezoek vrienden bbq.heb er 5 getrouwd,bruilloften doopfeesten etc.meestal stook ik abrkozen of ander fruit,stook hier meestal druiven,+-1000 kg per jr.ik stook alleen fruit ,heb 25 kg bio suiker mais mee genomen van schoonmama.die wil ik zaterdag gaan vergisten.ik werk inderdaad anders dan hun,ik neem mijn tijd zorg goed voor het vuur dat is een kunst en koel goed,als de drank klaar is zet ik hem in de zon en laat hem daar staan de nachten in Roemenie zijn koel s’morgens even de dop er af en zo word hij zachter,gooi er eiken op en laat hem zo een week in de zon staan,hun nemen niet de tijd,als er maar alcohol in zit.?hier neem ik nog meer tijd voor mijn drank.had nu 350 kg druiven wild laten vergisten dus zonder gist en suiker.82 ltr van 40-42% een 50 ltr.staat nu op eiken met walnootdoppen beetje vanile suiker en honing.afgelopen jr.50 ltr.meegenomen naar vac.adres.dachten dat ik whisky bij me had.?zijn opgegaan heb daar nog bij moeten stoken?ja elke dag bezoek het hele dorp kent mij en zijn gek op die gestoorde holander.maar hier in NL is het ook de zoete inval.had beter een kroeg kunnen beginnen,kon ik er nog wat aan verdienen????volgende week is Adriana jarig word weer leuk voor mijn lever?moet met mijn bijna 67 beetje rustig aandoen zeggen ze,maar ben gezond en gestoord goeie combinatie?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik kreeg ook heel even de "stroopwafel" nasmaak van William, vergeef het ons...
Joost: Welkom! Een trippie van Joost is gegarandeerd altijd proost! 😉

Berichten: 16
(@fred81)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo, ik ben Frederik en woon in Wetteren Oost-Vlaanderen.
Ik ben een beginnend stoker.
Werk als bakker dus gist en suiker gemakkelijk en voldoende beschikbaar.
Mijn voorkeur gaat uit naar whisky maar experimenteren is ook leuk.
Nu staat er al appelsap te vergisten.
Groeten en tot hoors, Frederik

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Frederik.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Fredrik, welkom en cheers man! 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Frederik welkom,je bent al goed bezig.

Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo fred81 ik kom van Destelbergen dus niet ver van jou he,als er dingen zijn waar ik kan helpen dan stuur je maar grtj likeurtje ???

Berichten: 16
(@fred81)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo is inderdaad niet ver. Ben mij nu vooral aan het inlezen en op zeer kleine schaal aan het voorbereiden.grtj Frederik

Pagina 140 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?