Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 138 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Harmke

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Edwin

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Socotra,ik stook de pulp ook mee,ze stoken daar de pitten ook vaak mee,maar van orgine is palinca van pruimen en 50-55%.en verkopen doen de meeste.maar het beestje hoef daar maar een naam te hebben,kijken niet zo precies.??

Berichten: 16
(@jannemanneman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hoi allemaal, ik ben jan 

ik kom uit het noorden(groningen)

na het erven van een stook ketel van mijn pake is deze vorig jaar op zolder beland bij ons thuis,
eigen recepten en meters en kruiden alles was hier bij.

nu hadden we dit jaar een hoop appels aan de boom en dit zijn we gaan vergisten en hebben we gestookt, ik lees sinds ik de stookketel hier heb al veel mee en nu blijkt dat het stoken niet echt moeilijk is.

over smaak valt wellicht te twisten er zijn al een aantal dingen goed gegaan en fout natuurlijk, maar voor de 1e keer is het toch tof dat er drank uit gekomen is wat te drinken is

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Jan,dus nu heb je de smaak te pakken.

@ndré
Berichten: 1163
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Jan,

leuk dat je op het forum bent beland, er volgen zeker nog lekkere drankjes, voor raad en advies kun je hier ook altijd terecht. Wat voor een soort ketel stook je mee? En Mooi dat je ook recepten hebt, als er goede recepten bij zitten is het misschien iets om hier te delen?

Groet, @ndré??

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Jannemanneman (Jan) op dit geweldige forum.

Met vallen en opstaan, heb je een geweldige hobby gevonden.

Het wordt alleen maar beter, lekkerder en spannender, want na elke stook , leer je bij.

Berichten: 16
(@jannemanneman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Berichten: 16
(@jannemanneman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

dit is de stook ketel, en hij doet het best goed

 

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Jannemanneman! Ik heb een vergelijkbare opstelling, en heb ook leuke resultaten. Al had ik soms een iets grotere capaciteit willen hebben. Je kunt goed stripruns maken, om die nogmaals te stoken. Dat levert, bij mij een mooie zacht borrel op.

Berichten: 16
(@jannemanneman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

er gaat nog hier zeker een grotere ketel komen, maar dat zal eerst nog op zich laten wachten. ik heb nog wel meer hobby,s waaronder een nissan bluebird en een maxima, de kinderen en de honden en katten willen ook aandacht hebben dus heb ik hier niet zo haast mee

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Je word er positief verslaafd aan??????

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jannemanneman, welkom! Alle waarschuwingen zijn terecht, moonshinen is veel te leuk! Cheers man 😉

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

He allemaal,

Ik ben Serge en heb ook deze fantastische hobby ontdekt. Ik ben begonnen met een Smartstill om kennis te maken met de manier van stoken. Al snel kwam de drang om een eigen ketel te maken en ben ik aan de slag gegaan. Via mijn werk kwam ik al gelukkig aan diverse onderdelen en kon de bouw beginnen, wat een fantastisch gevoel gaf dat. Omdat ik met bierbrouwen al een keer begonnen was heb ik de brouwketel aangepast zodat ik een grotere hoeveelheid in 1 keer kan doen, voor de fijnstook heb ik een 10 liter ketel gemaakt. 

Omdat ik al veel informatie op dit heerlijke forum heb kunnen vinden kon ik aan de slag.

De eerste 2 keer heb ik om kennis te maken met de ketels dit gedaan met water, ook om verder goed schoon te stomen.... Daarna een turbo-suiker stookwijn, waarmee ik via essences al lekkere smaken heb gekregen (met 3 soorten eiken en verouderd).

Ik voelde mij klaar voor het betere werk....... via Bio-brouwmaat een geschroot pakket op maat voor de Hard Mocha aan de slag. Man man!!!!!! wat een onrust als het anders gaat dan bij de keren van een turbo gist.... maar via held Erik gerust gesteld met zijn geduld en ben ik op weg naar een heerlijke whisky.

Ondertussen ook aan de slag met Odin's rogge (2de generatie), ook hier goed op de pH waarde letten, corn flake en een eigen mengsel van rogge en een pak Eat Natrual cereals.

 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom hier Serge! Ik ben benieuwd hoe je fijnstook is verlopen of ben je daar nog niet aan toegekomen?

Straks laten rijpen volgens de bijgesloten handleiding en je hebt een heerlijk glas whiskey om de feestdagen mee door te komen 😉

Mocht je nog vragen hebben dan weet je me te vinden.

Pagina 138 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?