Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 141 / 282

Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik zou zeggen laat u gaan Fred 81,heb een maat en is ook bakker in St - kruis winkel Luc Neyt is de naam,ken je misschien!Heb je nog tijd over om nog wat drank te maken ? grtj ?

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Chris, ik krijg het idee dat jij dan ook wel uit kunt leggen wat er op deze foto's gebeurt. Een installatie zoals hier heb ik niet zo vaak gezien:

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ja wadde

das vlaams 

gr erik

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Nee dat ken ik ook niet,maar ik zou de hele instalatie moeten zien,dan zou ik denk ik het wel weten,maar er zijn een hele hoop eigen bouwsels,maar volgens mij is dit een heel oud model,kan zo ook niet zien hoe ze koelen.zit ook niet compleet in elkaar.

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

volgens mij is dit een heel oud model

Dat idee had ik ook toen ik deze meneer zag. 

Ik zal volgende keer betere overzichtfoto's van de hele installatie maken 🙂 Deze was nog wel in gebruik in ieder geval. Rakija in Macedonië.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bij nader inzien is de ketel om te stoken ingebouwd.die twee pijpen lopen door een koelvat,boven op de stookketen zal of een constuctie komen om te draaien ivm,aanbranden op de bodem te voorkomen,of komt gewoon een dekseltje op,maar denk het eerste.denk dat ze twee pijpen gebruiken om sneller en beter te koelen.

Berichten: 13
(@tothierenverder)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Dankjewel, Chris! Misschien moet ik er nog eens teruggaan om te kijken wanneer het in gebruik is, al kon ik er vanwege de Macedonische voertaal weinig chocola van maken. Ik begreep eigenlijk alleen dat wie het laatste restje uit de fles dronk aan de beurt was om een nieuwe fles te halen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik ben zeker dat ik er mee kan stoken,zij stoken op hout,doe ik in Roemenie ook.ik hou wel van die oude ketels,en primitief stoken,op de manier van onze voorouders.zij werken op de zelfde manier als ik,is ook in stand gebleven door armoede,stoken met wat je hebt.en dat vind ik kunst.

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dank je Jan , de suiker rogge. staat al weer volop te gisten.?

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Fijn Troet, door de storing kon ik ook geen mail meer lezen. Maar het is goedgekomen!

Ik heb je graveerfrees ook ontvangen en hij werkt erg fijn. bedankt!!

pazz
Berichten: 21
 pazz
(@pazz)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo ik ben Pascal uit Den Haag. Heb ooit kort op de laboratoriumschool gezeten in Delft. Ik staarde meer uit het raam dan dat ik de oersaaie berekeningen oplostte dus haakte voortijdig af. Na het lezen van het Handboek voor de Vinexjager raakte ik jaren later behekst door de alchemie. Als hobbychemicus (Guust Flater?) probeer ik met mijn toegepaste keukenvlijt de supermarkt zoveel mogelijk te boycotten. De ijskast staat vol met ingelegde ansjovis, marmelade, tafelzuur en ook staan er beugelflessen zelfgebrouwen weizenbier en Russian Imperial Stout (met zoethout en koffie) te rijpen. Als keukenpiraat moet ik natuurlijk rum gaan stoken.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Pazz je bent goed bezich,welkom op het forum.gr.Chris.ps.wij maken ook zo veel mogenlijk zelf?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Pascal, lekker bezig! We hebben meerdere topics over rum maken van melasse siroop.
Welkom man! Cheers alvast 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Pascal, voor rum maken, kun je hier je hart ophalen, ze stoken hier, volgens mij, net zo goed, of zelfs beter dan in de Caraïben. Zee(p)schuimers en (weg)piraten zijn er hier in overvloed, en die hebben de afgelopen 2 jaar, het beste van het beste gestookt. Ook zijn hier nog een aantal verdwaalde bierbrouwers , en wordt de een na de ander hiermee besmet, via onze dealers; stookwinkel jan , en Bio-Brouwmaat Munckerik. Beide boven aan de homesite te raadplegen. Brouw- en stookmaterialen en Bio producten bijna nergens voor betere prijzen en service te verkrijgen.

Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoog tijd om mij voor te stellen. Mijn naam is Philippe en woonachtig in het Belgische Limburg. Ik volg het forum sinds een maand en ben nu gestart met de voorbereidingen tot mijn eerste stook. 

Een 2-tal maanden geleden kwam ik toevallig een moonshine-installatie tegen op een Chinees verkoopplatform en heb deze zonder veel nadenken aangekocht. Sinds enkele weken heb ik de informatie ingewonnen op dit geweldig forum en de benodigdheden aangekocht voor het aanmaken van mijn eerste sugarwash. Met de kennis die ik nu heb opgebouwd lijkt het erop dat mijn installatie niet voldoet aan mijn wensen. Desalniettemin zal deze dienen om de basistechnieken onder de knie te krijgen.

Een 2-tal weken geleden heb ik mijn eerste sugarwash aangemaakt volgens het recept dat ik hier gevonden heb. Het resultaat is circa 25 l basisdestillaat aan 20% alc dankzij turbogist, 21 l water en 8kg suiker. Deze lijkt volledig uitgeklaard en gereed om gestookt te worden.

Zonet heb ik mijn Chinese installatie voor het eerst geinstalleerd en een water run gedaan om het boeltje te ontsmetten. Het gedestilleerd water leek nog een lichte kopersmaak te hebben en ben benieuwd of dit de smaak van mijn neutrale alcohol zal beïnvloeden.......zorgen voor morgen wanneer ik voor het eerst de pot met sugarwash op het vuur gooi. 

De bedoeling is om in de toekomst enkele heerlijke geestrijke dranken te brouwen maar besef maar al te goed dat dit tijd, ervaring en kennis zal vergen.

Alvast bedankt aan de leden om jullie ervaring te delen en zo de leken in te wijden in dit boeiende wereldje van het stoken.

mvg - Philippe!

 

 

 

 

Pagina 141 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?