Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 146 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bonkstmeister, Welkom!

Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Turbowash al na 1,5 dagen uitgepruttel. Ging erg tekeer in de keuken. Ik heb een temperatuursensor op de emmer geplakt, die ik met mijn homeautomatiesysteem kan uitlezen. mocht het te koud worden, dan gaat de warmteriem vanzelf aan en uit. Dank aan  Homeassistant  Na 3 dagen helemaal stil. Even klaren en hup, morgen is de reflux. Ben benieuwd

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Waar zijn mijn manieren. Welkom Bonkstmeister.

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

dit is mijn thumper en laatst zaten er wat kruiden in zoals een vanielle peultje kruidnagel en kaneelstokje en gember en het resultaat was nietslecht .

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nice one Troet, vul je eerst een beetje met water of laat je de damp zijn werk laten doen?

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Zijn er nog andere zaken die handig zijn om direct mee te bestellen?

Als beginner is een refractometer 0 t/m 80% wel erg handig, kan je heel goed volgen wat je stook doet en wanneer je kan stoppen.

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een beetje water gaat priema .

Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

hahaha nee weggooien van mislukte smaak alcohol doety geen 1 forumbewoner volgens mij, zeker niet als we een t-500 reflux hebben, dan strippen we het nare smaakje gewoon 🙂 Ik ga ook weer lekker ad stook heb nog whiskey gist en mais(meel) om een tweede ( en hopelijk smakelijker ) run te gaan doen met mn copper dome voor ik weer 94% nodig heb voor mijn wiet olie 🙂

Berichten: 7
(@miemie)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zoals het hoort stel ik mij ff voor.

Ik ben een 46 jarige man en kom uit het noord oosten van het land.
Ondanks dat ik zelf geen spat drink ben ik toch gevallen voor de techniek van het stoken.
Vorig jaar al aan experimenteren met een omgebouwde hoge druk pan.
Maar toch niet tevreden over de resultaten. Een tijdje terug al T500 met kolom en helm aangeschaft. Maar alleen de helm geprobeerd. Dat ging veels te snel. Nu bezig met een vermogenregelaar te bouwen. En daarna een roerunit voor op mijn weckpan. En dan zal er wel weer iets komen om te maken.
Mijn belangstelling gaat uit naar Whiskey en Likeur.
Al een paar likeurtjes gemaakt en 85% daarvan kon de goot in.
Whiskey daar wacht ik nog ff mee. Maar heb de plannen al wel om een pure mais whiskey te maken.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Miemie welkom op het forum,nou ik ben iemand die dus wel drinkt,maar als je iets niet weet,vragen vragen vragen daar zijn de leden voor,het is jammer dat je de zin gaat verliezen als het niet lukt,en domme vragen bestaan niet,we hebben het allemaal met vallen en opstaan geleerd.dus als je ergens onzeker over bent of iets niet weet,vraag het.gr.Chris

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Miemie, 

 

geen spat drink

Zoiets als een vegetarische slager....:-)

Heel benieuwd naar je roerunit, lijkt me een prima toevoeging voor het maken van o.a. whisky mash. 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Miemie, ik ben zelf ook geen echte drinker, maar de techniek interesseert mij mateloos, ben zelfs aan bier begonnen. Drank word vaak teruggebracht tot 40%, ik persoonlijk ben tevreden met 20/25%, wat beter weg te werken is, en voor mij overleefbaar. De smaakbeleving is met niet commercieel gestookte drank, geheel anders, je kunt zelf "sleutelen" om  jou smaakprofiel te vinden.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zoiets als een vegetarische slager….:-)

Is als een chefkok die zijn eigen gekookte eten niet proeft.
(Zie dit niet als kritiek maar als feedback).

Welkom Miemie! Hoop dat je hier veel van opstookt,
groetjes en niet cheers dan man! 😉

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een goede kok proeft zijn eten, maar laat andere het opeten. Dus Miemie , zal moeten leren proeven, en desnoods uitspugen (wijn techniek), om een goede borrel te maken. Volgens mij moet je als goed stoker, niet teveel van je drank nuttigen. Je valt van trappen, gaat met brillen en sjaaltjes tomatenwijn promoten, begint schapen te houden om je fruitafval kwijt te raken, etc etc.

Pagina 146 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?