Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 147 / 282

Berichten: 2
(@bobsan)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoipiepeloi allen, ik ben Bob uit de kop van Noord Holland. Ik vergist al jaren alles waar ik mijn hand op kan leggen. Mijn favoriet zijn peren en pruimen. Ik ben gaanstoken na een mislukte perencider en ben nu een groot liefhebber geworden van Obstler......
Ik stook met een 12 liter keteltje en weiger sinds die aanschaf om ook nog maar iets boven de 15% in de winkel te kopen. ?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Bobsan, je zult hier je hart op kunnen halen, ik hoop dat we veel van je ervaring mogen leren, en dat ook wij je nog veel kunnen toefluisteren. En de meeste onder ons weigeren om boven de 15% nog in de winkel te kopen. Uitzonderingen van sommige verfijnde dranken ,daar gelaten. Ik persoonlijk ben gisteren mijn eerste bier gaan testen, en ik ben bang dat er binnenkort alleen nog goede wijnen gekocht gaan worden. (Als mijn voorraad zelfgemaakte uitgeput is)

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Bobsan, soms zijn mislukkingen juist helemaal geweldig. Welkom en kijk eens rond op trefwoorden. Veel plezier hier, Cheers man!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bobsan,welkom bij de famielie,iets uit de winkel drink ik ook niet,gisteren nog een fles oude Armeense cognnac gekregen,die bewaar ik voor een verjaardags kado.mag die zich hoofdpijn zuipen.?

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Bobsan en ja Chris het blijft fascinerend dat je van eigen stook geen koppijn krijgt. 

Berichten: 1
(@leutjestoker)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo ik ben Leutje stoker kom uit het noorden des land
Ik stook zelf met een 15 liter cm kolom
Maak meestal neutral om limocello te maken of andere likeuren
Ook vind ik de rogge whisky van Odin geweldig
Hoop hier nog veel dingen te leren
Groeten Leutje stoker

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Leutje (stoker), Hopelijk ga je nadat je hier je ingelezen hebt, je ook op appels, peren, pruimen, kersen, meloenen, tomaten en andere eau de vie storten, en als dat verveeld is er Whiskey, cognac, Rum, Port enz, uit te proberen, man het leven is een droom hier.

Berichten: 5
(@marceln)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedenavond,

Ik wil me ook even voorstellen: mijn naam is Marcel en woon in de provincie Groningen. Sinds een paar maanden lees ik regelmatig berichtjes op jullie forum, wat mij heeft geïnspireerd om zelf een stookketel te bouwen. Ik heb inmiddels mijn 2e stook staan te rijpen op eikenhout. Mijn 1e stook is niet helemaal gegaan zoals gewenst ( zie mijn andere post van vanmiddag). Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen, er valt nog veel te leren. Dat is ook waarom ik hiermee ben begonnen, gewoon uit nieuwsgierigheid of ik zelf mijn favoriete drankje (whisky) kan stoken. Ik hoop de komende tijd nog regelmatig info te vinden, zodat het eindresultaat van mijn stookkunsten in ieder geval drinkbaar zijn ?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcel, je favoriete drank ga je zeker leren stoken, die je nu je favoriet noemt, is dan nummer 2, je gaat namelijk met de tijd leren stoken, met jou specificaties, en eisen. Je gaat na veel oefenen, de juiste smaak, de juiste snippers/vaten, de juiste stooktemperatuur, de juiste gist en vergistingsomstandigheden zoeken, en vinden. Ben je dan op het niveau van je huidige Whisky, dan gaat de ambachtelijkheid, en de kleine fine-tuning ,je een top resultaat geven.

Sköll William

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Marcel,welkom,en dat stoken komt goed,hier is veel info.en hulp,is een gezelige troep die bereid is elkaar te helpen en voor de gek te houden,hier word dus soms op twee manieren gestookt???

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Leutje en Marcel, Welkom!

@ndré
Berichten: 1163
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Alle nieuwe stokers welkom, cheers. Groet, @ndré??

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Leutje welkom op het forum.gr.Chris.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Leutje welkom op het forum.gr.Chris.

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcel, er staat heel veel info op het forum dat wanneer je een beetje hebt ingelezen je al een aardig eind op weg bent om als een aankomend vakman te starten.. en anders zitten hier wel een paar vak idioten (dat beter klinken dan lui... 🙂 ) die je verder helpen. De een is nog maffer dan de ander wat het alleen maar leuker maakt.

Pagina 147 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?