Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 148 / 282

pazz
Berichten: 21
 pazz
(@pazz)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcel. Er is niet één methode, iedereen doet het op zijn eigen wijze. 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ben geen idioot heb geestelijke beperkingen,komt doordat ik vroeger drank vd.winkel dronk.??heb ook geen hersens toen ik vd trap ben gevallen had ik ook geen hersenschudding??

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ben geen idioot heb geestelijke beperkingen

Pardon my French...... de drank van de winkel maakt meer kapot dan je lief is

Stookwaus
Berichten: 14
(@wilcowaus)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste medestokers,

Ik ben Wilco en kom uit de buurt van Arnhem. Ik ben werkzaam als zelfstandig schilder/glaszetter waardoor ik voornamelijk tijd heb om mijn hobby uit te oefenen in de winter maar zodra ik een mogelijkheid heb in het seizoen zal ik het ook niet nalaten om even wat lekkers af te stoken. Ik maak voornamelijk wodka en whisky maar tegenwoordig ook wel honeyshine,lemoncello en gin. Ik heb tot mijn beschikking een alambiek van 10 liter op gas gestookt, een 10 liter Daalderop met een 3 kw element maar die ook op gas kan,een 30 liter bierkeg die ook zowel op elektra en gas gestookt kan worden en een 50 liter Daalderop met een 9kw element. Als kolom heb ik een LM/VM die dus op al mijn ketels past behalve uiteraard de alambiek. Verder heb ik nog een potstill die ook op al mijn ketels past en ik heb nog een trough tube kolom maar deze gebruik ik sinds dat mijn LM/VM kolom af is eigenlijk niet meer. Het strippen doe ik meestal razendsnel met mijn bierkeg icm mijn potstill en tegelijkertijd stook ik dan een klaarstaande batch af met mijn LM/VM.

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Wilco op dit leuke, gezellige en leerzame forum.

mooie collectie ketels heb je. Cheers,@ndré??

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Wilco

Berichten: 1
(@magic)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo, ik ben Kees uit de provincie Zeeland. Ik brouw alweer een jaar of 7 bier. Nu probeer ik op dit forum informatie te verzamelen om te kijken of het stoken iets voor mij is. Koken is ook een hobby en daarbij is er voor verschillende soorten drank een goede plaats. Ook de combinatie van sterke drank, eikenhout en zware donkere bieren vind ik mooi en lekker. Alvast fijne dagen iedereen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wilco en Kees welkom op het forum.ook voor jullie mooie festdagen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Kees,

Je houdt van bier brouwen, eten, en bent dus een liefhebber van de goede dingen des levens. Stoken gaat je ook zeker bevallen, als je dan in het BBQ topic ook nog je mannetje staat, ga je jezelf onderdompelen, in een fantastische wereld.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

En daar zit ik al jaren in,ontdanks dat ik rook en mijn eigen drank die ik stook drink ben ik met bijna 67 jr nog kerngezond,en gebruik geen medicijnen.dat is het voordeel van goede drank en voedsel.is wel werk om het zelf te maken maar geeft je een voldaan gevoel.

Berichten: 18
(@stoker)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Wil me even voorstellen. Ik kom uit de omgeving vsn Zwolle. Ik heb het afgelopen jaar niet gestookt door omstandigheden maar ben er al wel mee bezig geweest. Wou in het verleden de ketel automatiseren maar kwam op een Poolse site terecht welke deze te koop aan bood voor een prijs waarvoor ik hemzelf niet kon maken. Heb deze nu dus aangeschaft. Wat ik wil gaan maken zijn vooral likeurtjes oude jenever en whiskey. Geen idee hoe smaakvol ook in deze ketel te stoken is maar ik kan gedeelten van de kolom verwijderen. Natuurlijk heb ik ook nog mijn oude stookketel dus mocht het echt niet willen heb ik die nog achter de hand. Wou een foto uploaden maar 3.5 mb is te groot en misschien dat ik hem later nog kan toevoegen. Ben nu bezig met vertalen want op mijn ketel is poolse software geinstaleerd ipv het Engels. Dus nu maar weer veel in dit forum neuzen en proberen mijn nieuwe speeltje goed te leren kennen om de lekkerste drankjes te naken.

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Stoker, er staan aardig wat recepten op de site dus je kan naar hartenlust gaan stoken. Ben benieuwd naar je Poolse ketel. Zelfde idee als de t500 of grainfather?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Stoker. En meteen fijne dagen toegewenst.

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Kees en Stoker op dit leuke en leerzame forum, Cheers. Groet, @ndré??

Berichten: 18
(@stoker)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Omdat een foto niet gaat hier een link naar de ketel https://aabratek.pl/produkty/787/OVM_AUTOMAT_60L.html daar moet ik mij toch mee kunnen vermaken. Had vandaag willen stoken maar de turbogist van de brauwmarkt is nog trager dan de bakkersgist. Ondertussen nieuwe besteld bij de stookwinkel en die gaat als een tierelier. Alleen was het pakketje zaterdag al bezorgt en kwam de buurvrouw hem gisteren pas brengen. Balen dus, maar goed heb ik van het weekend wat te doen.

Pagina 148 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?