Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 149 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Stoker (en alle anderen hierboven), Welkom en vrolijk kerstfeest! En laat je waterslotje lekker bubbelen!  Cheers 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Stoker welkom op het forum.gr.Chris.

Berichten: 9
 Tris
(@tris)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik ben Tris ! 
maak elke winter mijn eigen Feuerzangenbowle en dat is de reden waarom ik mij heb aangemeld! ik heb hulp nodig bij het omrekenen van de hoeveelheid alcohol.. dus wie tijd heeft en er meer van weet gelieve even mee te volgen op het forum 😀

Groetjes!

Cees
Berichten: 15
 Cees
(@cees)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste

Cees
Berichten: 15
 Cees
(@cees)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste Forumleden, Ik ben Cees de Mol en wil van het zelf stoken van alcohol en likeur maken mijn nieuwe hobby maken. Ik woon sinds een jaar in Portugal en heb dus het geluk om zonder vergunning voor eigen gebruik te mogen stoken. Een aantal weken geleden heb ik een distilleerketel gekocht (Lambiek) en ben helemaal klaar voor de eerste experimenten. Door jullie forum hoop ik inspiratie op te doen voor mooie produkten

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tris,

Aangezien je aan een uitgebreid aperitief begint, we hebben ook een BBQ afdeling, en misschien komt de microbe van eigen drank creëren vanzelf.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Cees,

Dat je vele geslaagde drankjes mag maken. En ons misschien ,via je buren, ook nog eens geweldige nieuwe ideeën aan de hand kan doen. In elk geval staan hier al vele recepten, en geslaagde drankjes.

Berichten: 1
 Egid
(@egid)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo!

Ik stel me ff voor: Egid is de naam.

Ben nieuw in de wereld vh fermenteren/stoken, en hoor graag waar ik het beste beginners-info in het forum vind.

Ik ben onlangs gestart met het (proberen te maken) van mede.Heb een fermentatievat (30 L) en een waterslot aangeschaft. Heb 3kg honing in 10L opgelost, gist erbij gedaan en voedingszouten. Hoe nu verder?

Ik hoor dat er koolzuur ontsnapt via het waterslot. Heb net een alco-meter en ph strips besteld.

Wil evt later gaan stoken.

Alle tips zijn welkom!

 

Groet, Egid

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom op het forum Egid,nu laten vergisten,staan laten tot het uitgebubbeld is.dan de gist laten bezinken,overhevelen in de ketel en stoken.gr.Chris,als er vragen zijn de antwoorden worden graag gegeven.mensen genoeg op het forum. die zeer behulpzaam zijn.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Egid,

Er is beginners info, op de home bladzijde. Maar vragen kan altijd. En wat betreft je honing vergisting, dat komt allemaal goed, en anders loodsen ze je er hier wel doorheen.

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Cees en Egid op dit leuke en leerzame forum.

Er staan genoeg tips, recepten en iedeen op dit forum.

Cheers, Groet, @ndré??

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Cees welkom op het forum.ik stook ook voor eigen gebruik en om af te geven,vergunning??? Heb ik van Adriana mijn vrouw???

Berichten: 8
(@uilenspiegel12)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo,

Op verzoek van een paar plaagkoppen op dit forum zal ik me voorstellen. Ik ben Tijl en woon in het midden van het land. Ik ben 52 jaar en ben al ruim 20 jaar bierbrouwer. In de garage heb ik een brouwinstallatie staan voor 40 liter en brouw ongeveer 1 keer per maand 20 liter per keer. In de afgelopen jaren heb ik dit ook samen met twee vrienden commercieel gedaan. Enige tijd hebben we bij een brouwerij in Amersfoort gebrouwen en een paar jaar bij een brouwerij in Ede. Sinds vorig jaar ben ik een beetje uitgekeken op het brouwen van bier en heb ik steeds vaker trek in iets sterkers. 

Dit is mijn brouw, en nu ook stookhok in de garage. 

Ik heb de indruk dat, net als bij het brouwen, de basiskennis wel in een boekje staat, maar de details niet. Ondanks de klassiekers en de documenten op dit forum heb ik nog zoveel vragen!

Stoken ga ik samen met een vriend doen in de still die we gekocht hebben. Hopelijk vinden jullie het iets.

 

Groeten,

Tijl

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Tijl welkom jonge tja die plaagkoppen ken ik,gelukkig ben ik altijd serieus?mooi spul heb je,en dat stoken komt goed hier zitten veel mensen op het forum die niet sporen,zal geen namen noemen maaaar zijn heel behulpzaam en lief,een stookforum is om te stoken en om soms te stoken dat maakt dit forum ook zo leuk het is net een fam.

Catnip
Berichten: 336
(@catnip)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hier plaagkop Catnip. Welkom op het forum. Ik ging er vanuit dat je vanwege jouw bierbrouw ervaring geen onderscheid zou maken tussen een suiker( sucrose) mash en een bier beslag (maltose) omdat je zelf begon over SG. In weze is dit hetzelfde, het resultaat ook; gegist suiker. Jouw vraag met jouw naam zette me aan het denken. 

Op het Internet zijn er zoveel trollen aanwezig. Ook ik gebruik niet mijn eigen naam maar wel mijn eigen waarden. Geloof het of niet maar ik ben best aardig, help graag en dit is dan ook mijn valkuil. Fijne werkplek heb je en leuk dat je dit samen doet met iemand. Ik ben zelf ook nog niet erg lang bezig en het is een bijzonder leerzame hobby, je hebt gelijk over de details. Veel plezier hier, hopelijk kunnen andere leden jou nog een welkom gevoel geven als mij dat nu niet is gelukt.

groeten Catnip

Pagina 149 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?