Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 150 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ach ik gebruik mijn eigen naam zet ook mijn adres en tel nr op het forum,sta op vice en expositie gehad in utreccht sta in 1000 gezichten van venlo iedereen in mijn omgeving weet dat ik stook en dat doe ik al 14-15 jr.nooit bezoek gehad,maaar ik verkoop niet een borrelglaasje,voor mij is het een oude ambacht die ik in ere wil houden,en zo beoefen ik meer oude ambachten.zo lang dat je niets verkoopt is er niets aan de hand,en als ze je willen vinden het forum is voor iedereen toegankelijk.

Berichten: 11
(@dekkerharderwijk)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik ben Ronald 43 jaar oud en woon in harderwijk

een vriend van me heeft me enthousiast gemaakt eerst met bier en wijn maken en daarna moest er ook gestookt worden natuurlijk.

afgelopen weken een ketel gescoord en een apparaat gemaakt en gister hebben we 4 liter wijn gestookt en van bij het gestookte goedje (weet de naam daar nog niet van) een framboos extract gedaan. dit met nog even een weekje staan en dan ben ik benieuwd naar ons eerste zelf gestookte drankje

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tijl , ik gebruik ook een schuilnaam, eigenlijk een oude bijnaam.

(Er zijn er hier al genoeg die Erik/Eric heten.)

Ik plaag nooit, ben altijd serieus, maar ben verder wel benaderbaar.

Mooie opstelling, en "keuken", dat gaat zeker goed komen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Ronald, ik hoop dat je genoten hebt van je eerste probeersel. Of je drankje een succes wordt , zal liggen aan je wijn, vaak gaat dit goed, soms is het een teleurstelling. Bedenk: wat je zelf maakt is meestal beter. We zullen je meet raad en daad bijstaan, waar mogelijk.

Berichten: 4
(@burningcastle)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goedemiddag Medestokers,

Na een jaar lang "gluren" op het forum wil ik mij hierbij toch eventjes voorstellen. Mijn naam is Maarten, ik woon Zuid-Holland en ik stook vanuit mijn garage. Mijn interesse voor het stoken van drank is gewekt door het programma Moonshiners, een jaar geleden heb ik dan ook besloten een eigen installatie aan te schaffen en hier mee aan de gang te gaan. (Inmiddels ben ik er wel achter dat het lang niet zo simpel is als dat ze op Discovery Channel doen over komen.)

Mijn installatie bestaat uit een 12 liter koperen ketel met kolom, 2 x 25 liter vergisting vaten, 2 x 15 liter mandflessen en nog twee kratten vol met allemaal klein grut. 

Tot nu heb ik een whisky, een appel-kaneel likeur en een druiven eau-de-vie gemaakt. De laatste 2 zijn erg goed gelukt al zeg ik het zelf, het recept voor mij appel-kaneel likeur (Winter Heat) zal ik nog wel eens posten. Op dit moment ben ik bezig om neutrale alcohol te maken voor mijn eerste gooi naar een Odins Easy Gin. Hopelijk wordt dat ook een succes :).

Hoe vaker ik het forum lees hoe meer ik er achter kom hoe weinig ik eigenlijk pas weet, maar dankzij jullie leer ik elke keer weer wat! Hopelijk kan ik over een tijdje ook een waardevolle bijdrage leveren :).

Groeten BurningCastle

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Maarten,

Ziet er goed uit. Een opgeruimde omgeving is het halve werk. Je hoopt dat we over een tijdje waardevolle bijdragen van je gaan krijgen. We leren vooral van onze en andere hun fouten. Nee joh, dat gaat zeker goed komen. Iedereen heeft hier wel een eigen expertise, ook diegene die nog stoken, zoals in het stenen tijdperk. 

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Maarten, heerlijk zo'n garage. Er is altijd wel iets te leren en dan zitten we op dit forum wel erg goed. Moonshiners is nou niet echt een educatief programma om te leren stoken, grappige serie maar komt niet echt in de buurt van "stoken", maar wel een heerlijke serie om te kijken. Ben benieuwd naar je appel-kaneel likeur.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wij plagen nooit wij stoken

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ronald welkom,bent al goed begonnen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

welkom Maarten de serie moonschine is nep maar leuk,ik kijk er ook naar,ik zelf stook op de manier van 100 jr.terug,dus echt op de moonshine manier,het meeste wat ik stook is fruit,maar ook mais,volgende project zijn 50 kg. wortels.ik stook ongeveer 15 jr.en nog altijd met plezier,zit nu lekker aan eentje van mais?

Berichten: 7
(@karolus)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo mensen,

ik ben Karel en ben hier terecht gekomen na mijn eerste poging om zelf “ouzo” te maken. Tot nu toe alleen maar gewerkt met enkele essences om ammaretto en jagermeister achtige drankjes te maken, en met geroast Frans eikenhout voor de “cognac”. 

 

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Karel.

Berichten: 6
(@maemfra)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

hoi ik zit al een hele tijd mee te lezen en vond het eens tijd in het nieuwe jaar om me toch maar een als lid aan te melden .

ben nu een tijdje aan het experimenteren eerst met een boiler ketel wat prima werkte en nu heb iik mezelf getrakteerd op een nieuw speeltje al 1 keer gebruikt en ben er tevreden over, hoop hier nog veel bij te kunnen leren

 

 

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Niet verkeerd zo’n speeltje.

Veel stookplezier ermee maar dat zal wel lukken denk ik.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Maemfra

Pagina 150 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?