Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 160 / 282

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Je kennis gaat met sprongen vooruit als je regelmatig op dit forum bent ?. Veel succes met deze prachtige hobby ?

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Ponypark,mijn schoonmoeder drinkt gelukkig wel.?

Berichten: 2
(@marnix)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedemorgen,

Ik ben Marnix uit Kruisland. We hebben via stookwinkel een charantaise keteltje van 20 liter. Eerste stookervaring hebben we achter de kiezen nadat ik ook de distillateursopleiding in het jenever museum in Schiedam gevolgd heb. Nu nog meer praktijk ervaring opdoen. Ik ben op zoek naar oude recepturen met wijn als basis en tevens met appel en peer. Kijk erg uit naar de uitwisseling van ervaringen.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Marnix, welkom!

Berichten: 27
(@ponypark)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

geluksvogel!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Marnix welkom,info genoeg op het forum,en hulp ook.gr.Chris.

Berichten: 10
(@karel)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo beste stookvrienden,

Ik ben Karel en stoker sinds mijn pensioen een zevental jaren geleden. Hier in België was erg weinig te vinden over dit onderwerp en dus ben ik maar begonnen met het zelf maken van mijn ketels. Gelukkig kreeg ik tijdens mijn schooljaren wel veel kennis mee over dit item.

De eerste foto is mijn ketel voor het maken van jenever, Gin enz. De kruiden steek ik in het bovenste keteltje, in het onderste gaat het alcoholmengsel. Met dit  keteltje kan ik in één run gemakkelijk 30 liter Gin maken. De tweede foto is mijn grote ketel om alcohol te stoken. De capaciteit is om en bij de 120 liter. Als basis stookte ik alcohol van suiker, granen, appels en peren. Die staan opgeslagen in aparte vaten. Van deze alcohol maak ik mengsels en herstook dan met kruiden. Zo is de lekkerste Gin op basis van alcohol van suiker, appels en granen, elk voor 1/3 samen met de kruiden. Ik heb veel geëxperimenteerd en zowat alles geprobeerd met schade en schand, gelukkig lukte er af en toe wel iets en ben ik nu de trotse stoker van opperbeste whisky.  Natuurlijk zijn boerejongens en likeurtjes ook niet te versmaden. Dit is een  leuke hobby. Ik zal zeker af en toe mijn zegje doen op dit tof forum.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Karel welkom,je hebt hele mooie aperatuur,?mooi gemaakt.leuk dat het ook voor jou een passie is geworden,proost.gr.Chris.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Prachtig spul,Karel! Welkom!!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goede morgen, Marnix welkom. Oude recepten komen uit de druïde boeken van Robbert en co, en fruit stokers zijn er hier ook genoeg. Wijn als basis, dan moet je weten waar het vandaan komt en wat er mee gedaan is. Anders kan het top of flop worden.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Karel, mooi materiaal, en wat betreft je inbreng. De hobbybouwers kunnen je zeker al bekoren, en boerenjongens (berenburger, kruidenbitter), wie is er niet mee opgevoed? Bij mij zal het met een jaar of 10 geweest zijn, jammer dat de huidige tere zieltjes daar niet meer tegen kunnen volgens de wet. (Hoop dat ze genoeg omwegen vinden) 

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Marnix. Is die opleiding in Schiedam voor professionals of meer voor hobbyisten?

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Prachtig Karel. Heb je die ketels allemaal zelf gemaakt?

Berichten: 27
(@ponypark)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Wat fantastisch ziet dat eruit!

 

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Zo, dat ziet er gaaf uit Karel. Prachtig gemaakt allemaal. Je kan zien dat je er veel vanaf weet. Kunnen we leren van jou ?

Pagina 160 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?