Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 163 / 282

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

jan welkom

Berichten: 189
(@brice3010)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedemorgen,

mijn naam is Erik (van Gent), mede door dit forum te lezen de voorbije maanden is een sluimerende passie ontwaakt en heb ik vorige week na lang talmen een complete kit met T500 etc.. hier gekocht.

Ik ben ingenieur-elektronicus van opleiding, beroep en hobby. Vorig jaar bij een bezoek aan vrienden in Oostenrijk (geitenboeren in een klein dorpje voorbij Salzburg) is alles begonnen en wat ik aan mijn vrouw toen nog omschreef als iets "om erbij te nemen" voor mijn pensioen over enkele jaren kon dus niet langer wachten. Vermist lekker koken mijn leven lang al een andere hobby is (naast nog een aantal andere), en brouwen daarvan in mijn ogen het verlengde is heb ik het alzo aan mijn vrouw proberen uit te leggen.

Over enkele weken een eerste opstart, wordt dus vervolgd hier.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Goedemorgen Erik, welkom! Je technische inzicht zal vast nog van pas komen.
Altijd leuk als je updates plaatst en vragen op dit forum worden altijd graag beantwoord.Succes met de setup!

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Eric, van harte welkom !

iemand die het lukt zijn vrouw uit te leggen waarom een t500 aan te schaffen is helemaal welkom ?. T’is mij nog niet gelukt.

Berichten: 189
(@brice3010)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik heb het "proberen" uit te leggen aan mijn vrouw. Mission not yet accomplished 😉

Berichten: 10
(@karel)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste Eric,

Geen probleem, ik ben van het Antwerpse en ik zal je vrouw bij ons eens uitnodigen om allerlei lekkere stooksels te proeven …. dat komt dik in orde hoor. Je kan natuurlijk ook voorstellen om voor haar een leuk juweeltje te kopen als jij een T500 krijgt. Ik zal voor je duimen en ondertussen nadenken hoe we dat  kunnen oplossen. Heb je al eens geprobeerd om een andere vr....  Mopje!

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Erik, eindelijk nog eens een Erik in ons midden, Karel wil blijkbaar een bepaalde vr...… aan de man brengen. Niks mopje. We plagen hier graag, je technisch inzicht wordt gewaardeerd. En je moet je geen T500 aanschaffen. Gewoon een Grainfather  (voor het bier), met deksel en kolom van T500, koperen helm erbij, en je maakt haar lievelings drankje. Zelfs al wil ze Limoncello ,Jan zijn sprankelende cider Lummel/ Betweter hun Buurman wat doe je nu Advocaat , of (hoe scheld je het uit ) Baleys etc. Je bijt even door de zure appel heen, laat haar vriendinnen overkomen, speelt de perfecte Garçon, en laat de dames van alles proeven. Heren alleen toegestaan om te brengen en halen. Een keer per jaar en je kunt stoken wat je wil. Snap de problemen van de mannen vaak niet, geef je vrouw/partner de kans om de show te stellen , tegenover vrienden/ vriendinnen en de zaak is beklonken. 

Berichten: 20
(@ruler)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik zal me ook even voorstellen ik ben Roel woon in het oosten en wil na een paar jaar niet gestookt te hebben weer beginnen met stoken.

ik lees al wat mee hier op het forum en ben nu aan het sparen voor een T500 kolom omdat mijn huidige kolom te lang is voor mijn kelder en opnieuw gesoldeerd moet worden.

naast het stoken brouw ik mijn eigen bier.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een andere vrouw Karel, pfff moet er niet meer aan denken. Heb al 43 jaar dezelfde en moet er noet aan denken. Veel te veel gedoe. Ik weet wat ik heb ondertussen ?.

een T500, lijkt me schitterend maar eerlijk gezegd de ouderwets zelfgemaakte ketel werkt nu nog perfect genoeg voor mij.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

RuleR,

uiteraard ook van harte welkom op dit prachtige forum. Zo zie je maar, na een paar jaar kan je het toch niet laten. Het is en blijft een prachtige hobby?. Proost

Berichten: 189
(@brice3010)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Erik, eindelijk nog eens een Erik in ons midden, Karel wil blijkbaar een bepaalde vr...… aan de man brengen. Niks mopje. We plagen hier graag, je technisch inzicht wordt gewaardeerd. En je moet je geen T500 aanschaffen. Gewoon een Grainfather  (voor het bier), met deksel en kolom van T500, koperen helm erbij, en je maakt haar lievelings drankje. Zelfs al wil ze Limoncello ,Jan zijn sprankelende cider Lummel/ Betweter hun Buurman wat doe je nu Advocaat , of (hoe scheld je het uit ) Baleys etc. Je bijt even door de zure appel heen, laat haar vriendinnen overkomen, speelt de perfecte Garçon, en laat de dames van alles proeven. Heren alleen toegestaan om te brengen en halen. Een keer per jaar en je kunt stoken wat je wil. Snap de problemen van de mannen vaak niet, geef je vrouw/partner de kans om de show te stellen , tegenover vrienden/ vriendinnen en de zaak is beklonken. 

Dàt is nu nog eens een voorstel! Ik hou dat in gedachten, je bent een geboren diplomaat.

 

@ndré
Berichten: 1163
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Erik en Roel op dit leuke en leerzame forum. Groet @ndré??(ook uit het Oosten)

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Roel, ook welkom vanuit het noordwesten..Cheers man!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Roel.

Hier het zuiden van het oude Brabant (omgedoopt tot Vlaanderen)

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Pagina 163 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?