Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 212 / 282

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

 

Ik zie een mooie (creatieve) ketel van een koffiezetapparaat?  Of is het iets anders?

Ik zie in je uitloop een slangetje en een plastic trechter en in vermoed een rubber afsluitring op je glazen pot?

Nee dat is een T500 boiler met copper dome en condenser. Het slangetje hoort erbij en is alcoholbestendig. De trechter is denk ik een ander verhaal. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Sneep, welkom!

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik gebruik ook gewoon de rubber ringen

maar leg er een lapje van een siliconen bakvel onder.

Berichten: 9
(@genieter)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

T500.... Sorry. Mijn onkunde....?? 

Ik vervang bij mij de rubber ringen ook door ringen die ik uit een (action) silicone bakvelletje knip. Werkt prima. ?

Paolo
Berichten: 619
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ach, een bbq hoort ook een beetje met handen en voeten en met ‘een beetje’ drank erbij komt de Batavier ook in ons boven. Discreet, who cares, liefhebbers onder elkaar, toch ?

Berichten: 1
(@krivapie)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik ben Piet en ben 74 jaar. Heb altijd al jenever en wat dies meer zij willen stoken maar heb daar nooit de tijd voor gehad/genomen. Wel heb ik zo'n twintig jaar geleden me wat bezig gehouden met het maken van druivenwijn. We hadden toen een grote tuin en een aantal druivenranken. Die hobby is uiteindelijk in de vergetelheid geraakt en ik heb mijn attributen voor de vergisting enz. verkocht.

Het begint nu weer te kriebelen. Ik heb inmiddels een distilleerketeltje gekocht en ben nu bezig om me te oriënteren wat ik verder nog nodig heb om tot goede resultaten te komen. Als liefhebber van een gestookt drankje drink ik graag jenever, wodka en brandy en zo af een toe een goede likeur. Dat wordt ook mijn streven om te vervaardigen.

Volgende week ga ik aan de slag. Ik heb van de buurman een paar emmers met druiven geplukt die in de vergisting gaan. Verder wil ik ook wat experimenteren met wijn op fles dat al lang staat en niet meer voor consumptie is geschikt. Misschien kan daar ook nog iets leuks van worden gedistilleerd. Daarna ga ik maar gewoon verder met het "normale" patroon, namelijk met suiker, water en gist.

@ndré
Berichten: 1166
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Piet, succes gewenst met het maken van een eerlijke borrel.

Cheers, @ndré??

Murmillo
Berichten: 2711
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Piet, alvast bij voorbaat gefeliciteerd met een van de betere borreltjes die je gaat maken. Cheers man!

Paolo
Berichten: 619
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Piet op dit mooie forum. Ik weet zeker dat die borrel zal lukken bij je, succes en proost alvast ??

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Krivapi  (Piet)

Berichten: 2
(@boddo)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo ik ben Cees, gepensioneerd en woon in Hillegom. Na enkele jaren bier te hebben gebrouwen, wil ik gaan distilleren en Gin gaan maken. Graag wil ik weten welke distilleerapparatuur ik het beste hiervoor kan aanschaffen en welke benodigdheden en ingrediënten ik er verder voor nodig heb.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Cees, je gaat hier zeker je gading vinden, en het juiste advies krijgen.

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Cees. Ik zou eens beginnen met het Gin recept van Odin. Is erg simpel, en je kunt er zelf op verder borduren. https://www.stookforum.nl/thread/odins-gin/

Wat betreft apparatuur is het budged een beetje bepalend. Grainfather met koperen helm is een goede optie om aroma's mee te krijgen. 

Murmillo
Berichten: 2711
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Cees! Gezellig!

Pagina 212 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?