Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 238 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Roetiman.leuk dat je het stof weer van de ketel haalt.

Berichten: 2
(@jwf2501)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

JWF

Ik ben John en ik woon in Drenthe. Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe en uitdagende hobby. Whisky bereiden en stoken lijkt me zeer interessant. Vanwege mijn studie en mijn werk ben ik bekend met destillatie. Momenteel ben ik bezig om een rapport op te stellen over whisky bereiden gebaseerd informatie die beschikbaar is via diverse boeken, video's, vakliteratuur en het stookforum. Ik ben van plan om een eigen stookketel aan te gaan schaffen, maar ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt. Mijn verzoek aan leden van whiskyforum is om tips over whisky stoken en om ervaringen ten aanzien van whisky destillatie te delen.

Bedankt alvast.   

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

John welkom.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi John, je kunt alles vinden met  zoekopdrachten bovenin de homepage.
Welkom en veel plezier.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Alexander

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Nonno

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Sjobbert

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Roetiman

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom JFW2501, (John)

Berichten: 2
(@gerrit45)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi. Ik ben Gerrit. Vanaf 1986 brouw ik mijn eigen bier. De laatste jaren met de Brew Monk. Vanaf 2016 ben ik ook begonnen met destilleren. Ik heb een koperen Alambiek van 30 ltr. Mede met info uit het stookforum is de kwaliteit van mijn Whiskey sterk verbeterd. Ik gebruik pilsmout en tarwemout die ik in mijn Brew Monk op 52gr en 65 gr breng gelijk aan het bouwproces van mijn bier. Het begin sg is dan 1072. De verkregen Alc.Van 82 % zet ik op eikenhoutsnippers tot de kleur voor mij goed is. Daar na in de fles op 50% Alc.vol. Ik hoop nog veel van jullie te leren.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo Gerrit, nou zo te lezen kunnen wij ook nog wel wat van jou leren.
Welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Gerrit welkom,50% ?maar hier vinden ze 45% al sterk.ik vind met 50% hoef ik niet zo vaak naar de kelder om een nieuwe fles te halen.???

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Gerrit

Berichten: 24
 Wout
(@wout)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Wat is dat toch met die gepensioneerden. Ik zat hier met weemoed te kijken naar de kilo's pruimen die elk jaar vanaf de boom vallen en vervolgens lagen te rotten. Dus na mijn pré-pensioen zag ik het licht: ketel gemaakt en nu aan het proberen slivovitch te maken. (met wisselend succes)

Berichten: 1
 JWS
(@jws)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo. Ik ben JWS en woon in Brabant. Lange tijd interesse in het stoken en nu in deze tijd, dat ik wat meer tijd heb, op onderzoek gegaan over wat ik nodig heb om te starten. Vooral weinig verstand er van, maar een hoop enthousiasme. Leuk dat er al een heleboel info bij jullie op het forum staat. 

Pagina 238 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?