Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 251 / 282

Berichten: 21
(@martini)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ah mooi te horen 🙂 Heb even gekeken en het is een Malinovka Distiller, model Schukin Pro. De eerste mix staat nu al een paar dagen te borrelen, nog 3,5 week wachten en dan kan de малиновка Щукина aan het werk gezet worden 😉 

Berichten: 6770
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat een gave ketel is dat geworden zeg! En Calvados is 1 van mijn favorieten ?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Guil

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom trooimanneke

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Complimenten, prachtige ketel. Cheers alvast, Trooimanneke en welkom!

Berichten: 5
 Boka
(@boka)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi, ik stel me ook graag even voor: Ik kom uit Alkmaar en ben 51 jaar jong. Een jaar of 8 geleden ben ik begonnen met stoken. Via internet op een Portugese site een Alambiek van 10 liter besteld en ik dacht meteen even met wat rietsuiker de door mij zo geliefde rum te kunnen stoken voor een paar euro per liter. Dat viel bar tegen!

Inmiddels jaren verder. Rum stoken lukt me nu prima (met rietsuikermelasse) en alles wat mislukt stook ik in een zelf gemaakte ketel (zie opstelling) zodra ik 25 liter materiaal heb. Op dit apparaat ben ik vreselijk trots: hij heeft natuurlijk veel tijd, geld en moeite gekost, maar ik heb er 95% mee gehaald! Alleen... Als ik hem voluit zet, ramt ie er 93% uit en dat scheelt natuurlijk vele uren, zonder dat ik het verschil proef. Ik stook nog maar één, hooguit twee keer per jaar, maar vind het enorm leuk dat er nu weer een forum is voor stokers!

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom. Dat ziet eruit als een creatief apparaat. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooi ding Boka! Welkom.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Mooi ding Boka,maar twee keer per jr.stoken?ik ben 68 en heb een ketel van 100 ltr.en stook 12 keer per jr.en dat 17 jr.en de kelder nooit vol.en het verdampt niet.iets doe ik verkeerd.ik zal eens een tijd de deur niet meer open doen.?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

ik zal eens een tijd de deur niet meer open doen.?

Ja, dat helpt wel Chris...

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja maar als ik dan eenzaam ben ga ik meer drinken?dus ook al geen goeie oplossing.gisteravond twee flessen aan mijn zoon gegeven en ik een halve gedronken,daar kun je gewoon niet tegen stoken.

Berichten: 1
(@johannesemmen)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedenavond.

Mijn naam is Johannes. Ben 63 jaar en woon in Emmen.

Ik ben een liefhebber van lekker eten (hobby-kok), bier, wijn, cognac en vooral whisky.

Ik werk als onderzoeker bij een bedrijf waar we instrumenten voor vloeistof-chromatografie maken (analytische scheidingstechniek). Dus redelijk veel in aanraking met laboratorium-en scheidings- technieken.

Heel veel jaren (20) geleden heb ik zelf bier gebrouwen (van gekochte mout). Hier ben ik al een tijdje mee gestopt vanwege tijdgebrek.

Heb weer wat meer (vrije) tijd. Nu zit ik er aan te denken om weer iets in die richting te gaan doen en het destilleren van met name lekkere whisky's is mijn eerste doel. Later wellicht ook andere borreltjes.

Via een advertentie op facebook kwam ik bij de Stookwinkel terecht. Geweldige winkel overigens!

Ik heb nog geen apparatuur en daarover heb ik een vraag. Daarom alvast lid geworden van dit forum. Ik vind de GrainFather een fantastisch apparaat (vooral vanwege de techniek). Maar omdat ik voornamelijk whisky wil stoken lijkt me een Alambic een betere investering. Misschien dan later een temperatuur geregeld gistings vat dacht ik aan. Mijn idee is, dat de Grainfather voor het stoken een te groot volume heeft. Ik zat te denken aan een Alambic van 15 liter. Graag zou ik wat advies krijgen.

Ik hoop, dat ik snel aan de slag ga en mee kan praten op dit forum.

Groet,

Johannes

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Johannes,welkom,bedenk wel als het stookvirus je te pakken heeft kom je er niet vanaf.heel mooie en lekkere hobby,en op het forum leuke behulpzame mensen.

Alchemist
Berichten: 3168
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Johannes, mooie achtergrond heb je (soortgelijke hier ?). Ik gebruik zelf de Grainfather voor het maischen en een 10 liter Alambiek voor het stoken, deze combinatie werkt voor me qua volumes. Vuistregel is dat je van je ruwstook 1/3e overhoudt en je bij iedere keer stoken rond de 2/3e tot 3/4 de ketel wilt vullen. Dus zul je met de begin hoeveelheden hier ook rekening mee moeten houden. 

Berichten: 4
(@snorkelaar)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Mijn naam is Frans, ben 64 jaar en woon in Hoofddorp. Sinds twee jaar met pre-pensioen en derhalve veel vrije tijd. Drie jaar geleden een koperen 10 liter alambiek gekocht uit Portugal en stook incidenteel. Heb er middels een verloop een reflux-kolom aan vast geknutseld en dit geeft een hoger percentage. Mijn laatste dhz project is een aangepast 50 liter bierfust. Soms lijkt het er op dat ik het knutselen net zo leuk vind als het stoken. Ik wil hier mijn ervaringen delen en tevens nog heel veel leren.
De bijgevoegde foto's geven een beeld van de door mij gemaakte installatie.

Groet,Frans

Pagina 251 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?