Welkom Pedro, Cheers ??
Monique je drank verdunnen tot 40% en op nieuw stoken.
Chris, dit is een kruidenvrouwtje die geurtjes, olietjes,medicamenten enzo maakt.
Die zuipen niet. Maar voor de rest toch een goeie tip! 😉
Pedro, heb je al een idee wat voor ketel je zoekt?
Welkom en cheers man! 😉
Welkom....
Aha weer een Limburger er bij,,Pedro welkom,nu voel ik me weer een stuk minder eenzaam,als Limburger.
beste mensen
mijn naam is fred,spiegelbeeld derf
57 jaar en woon in oudenbosch
wil graag de set bestellen indien ik meer info heb over het gebruik
Still Spirits – Air Still – Mini Distillery Kit
drink nu 2 anijs borrels savonds en zit je al op 6 flessen per maand a 12 euro
dus vraag me af ben ik veel goedkoper uit na aanschaf set
hopelijk kan iemand me helpen met de zelfde set hoe en wat ik nodig heb
groeten fred
Fred welkom,zelf stoken is goedkoper.en beter,ik stook ongeveer 16 jr.en koop niets en drink niets van drank uit de winkel behalve bier.ik stook meestal fruit dat ik geratis krijg,momenteel stook ik veel mais,mij kost een fles €1.00
Hoi Chris
Je bent niet helemaal alleen hoor, ik zit 20 km van jou af, langs de maas naar het noorden.
In het rijk van de Maasjoerts
Hoi Fred,
Ik heb zelf ook een AirStill in m'n bezit en gebruikt voor een of twee Ricard pogingen, goedkoper kun je zeker uit zijn, even gerekend vanuit de kosten van de drank zelf zul je een paar euro de liter kwijt zijn (ga ik wel van een suikervergisting uit). Mooie is dat je je drank kunt aanpassen naar eigen smaak.
Fred welkom! Een heel forum vol inspiratie 😉
Als ze nuchter zijn??
Nou, ik ook maar dan 🙂 .
Zoals mijn profielnaam al zegt is mijn naam Stephan 🙂 .
ik woon al een paar jaar in het wonderschone Tsjechië . Met mijn 46 jaar klinkt pre-pensioen wat apart, maar we zijn hier gaan wonen om te kunnen genieten van het leven zonder dat we nog 40-60 uur per week hoeven te werken. Nu is 8-16 uur per week meer dan genoeg.
En dus hou ik tijd over voor dingen die ik al heel lang wilde proberen. Het 'lockpicken' gaat aardig, dus nu wordt het tijd om mijn favoriete drankje, rum, zelf te gaan stoken.
In eerste instantie wil ik vooral/alleen rum stoken, en als dat lukt misschien gaan kijken of ik, zoals een echte (import)Tsjech betaamd, ook slivovice kan maken.
We drinken wel eens wat zelfgemaakte slivovice (of soms mandlovice, de amandelvariant) bij de buren. Die hebben een neef, die een vriend heeft die weer een zus heeft die met de achterneef is getrouwd van wie de vader drank stookt 😀 .
Ik ben me nu aan het oriënteren en inlezen welke ketel ik ga kopen, en hoop na mijn volgende bezoekje aan Nederland over een paar weken de eerste echte stappen te kunnen maken!
Stephan daar hebben ze goeie ketels ik stook met een ketel uit Roemenie van 100 ltr.ook palinka mais fruit etc.ik kom daar 18 jr ondertussen stook ik beter dan mijn geliefde dorpsgenoten,ik stuur nu 20 ltr van mijn uit mais gestookte(mais uit Roemenie die komt van mijn grond en is bio)en als ik daar ben brult de ketel weer.maar op de eerste plaats welkom.
Hoi Chris,
Ik ben hier in Tsjechië nog niet heel veel aan ketels tegengekomen. Men maakt ze hier vaak zelf zeggen ze. Je hebt hier de Poolse Browin ketels te koop, maar koperen ketels heb ik nog niet gezien.
Ik begin klein, met een ketel van een liter of 12-15. Mocht het bevallen kan ik altijd nog eens een stapje groter gaan 🙂 .
Stephan, welkom!