Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 270 / 282

Berichten: 99
 Reno
(@reno)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welkom Tandenstoker, sterk spul wat je stookt. Tenminste je stelt je 3 keer voor haha.

Ben wel benieuwd naar een foto van je ketel.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom heren.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Stephan, van harte welkom en ja, wat Reno al zegt...we zijn razend benieuwd naar een plaatje van je ketel 😉

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Marvin, heel goed dat je je lekker hebt ingelezen. Dat is geen pottenkijken hoor, we willen graag juist een open bron zijn en de wereld laten zien wat er hobbymatig allemaal mogelijk is en dat het geen crimineel zootje is die voor de liters gaat.
Welkom!

Berichten: 99
 Reno
(@reno)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welkom Marvin

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Stephan

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marvin,

Bezint eer ge begint, eerst een T500, dan de copperdome, daarna begint de elende.

Je leest je in, en die Robbert raad je een Alquitara aan,

en voor goede wiskie, heb je een wiskieketel nodig, 

daarna volgt een gewone alambiek, 🙂

en dan proberen ze je een Charentais aan te smeren. 😉

Ik weet waar ik het over heb.

Heb me nu ingelezen over gewone en wilde gisten,

gebruik alleen bio producten, dus Munckerik doet dan ook nog een duit in het zakje.

Gelukkig had ik een Grainfather gepakt, 

dus het bierbrouwen is ook al begonnen.

Heb overigens nergens spijt van, de charantais zit alleen nog ver bover budget.

En dat voor iemand die alleen en alleen in het weekend, 

geniet van zijn eigen brouwsels.

Voor ik het vergeet, Molasse voor rum,

en andere grondstoffen, zijn hier ook te krijgen,

Berichten: 1
(@thogo)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

hallo,...

Mijn naam is Thomas en ik brouw vanaf 2014 10 x per jaar 30 ltr samen met een brouwbroeder....Hefe Weizen / Trippel / Dubbel Bock / Blond / Scotch ale (allen zeer goed te drinken al zeg ik het zelf)....van 50 ltr fusten het eea in elkaar "gebrouwen"...het verwarmen gaat op grote gasbranders en het motto is vooral lol hebben.....wij nemen daar speciaal een dag vrij voor zodat het proeven in het weekend vrij spel heeft ....hapje kaasje muziekje bieren vrienden etc....Onlangs ben ik verhuisd naar het oosten van het land...vooral met de bedoeling om een schuur te bouwen om zo vaak als mogelijk te brouwen,...maar ook om te fermenteren/inmaken en jawel te gaan distilleren voor de eerst komende 15 jaar...de zelfgemaakte installatie heeft plaatsgemaakt voor rvs materiaal elektrisch en er is een begin gemaakt met een smartstill.... dit kwam toevallig op mijn pad omdat mijn vrouw voor iets gedemineraliseerd water nodig had,...dat kan ik wel maken waren mijn woorden en ik ging even googelen en kwam al snel op een goedkope oplossing die mijn nieuwsgierigheid ernstig kietelde....sterke drank is (ook) een guilty pleasure van mij....en zelf zoiets maken leek mij helemaal top....afijn het begin is er,...nu volg ik op dit forum wat mensen en haal daar hopelijk de nodige interessante informatie naar boven....ook prettig om te weten dat ik al mijn "domme"vragen hier kan stellen en daar weer een hoop van kan leren....      

Berichten: 99
 Reno
(@reno)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welkom Thomas.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom! Have fun.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Thomas,

Domme vragen bestaan niet, is het gezegde, maar geloof me dat is BS.

Zolang je informatie zoekt, kan je geen domme vragen stellen.

Maar als je hier een tijdje meeleest, dan merk je, wij stellen de domme vragen wel.

Op het moment zijn ze hier allemaal wat serieus, maar geloof me ,

we'll be back . 😉 😉 😉 😉 😉 😉 

 

 

 

Berichten: 9
(@donleo)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi ik ben Leo ook nieuw hier en nieuwsgierig ! naar allerlei mogelijkheden qua stoken ketelbouw en recepten. Ben momenteel bezig een ketel te bouwen waar ik korte filmpjes van maak en als die klaar is wil gaan posten. De  meeste info voor het bouwen haal ik hier weg.

Berichten: 13
(@rik000)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Beste leden van het stookforum,

Ik ben Rik, 

Al wat jaren het plan om een keer met deze hobby te starten, ik heb dit forum en vele andere dan ook al vaak gevonden en veel gelezen. Nadat we een paar geleden lekker bezig waren met het maken van limoencello en een paar andere likeuren (met gekochte alcohol) de knoop toch doorgehakt en nu staat mijn eerste badge stookwijn(suikerwater) af te koelen zodat straks het gist er bij kan 🙂

De hobby start voor mij pas net, dus wie weet wat er nog komen gaat, ideeen genoeg iig!

Berichten: 13
(@rik000)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

plaatje er bij hangen lukte nog niet erg.... 

Pagina 270 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?