Meldingen
Alles wissen

Heel veel advies gevraagd T500

Pagina 3 / 4

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat, zo weinig geld? En nog zelf te doen ook. Dit is echte informatie. Pet af, dat meen ik. Ga deze post ergens opslaan wat ik toch nooit meer terug kan vinden. Hoort gewoon standaard vast gezet te worden op Stookforum als je het mij vraagt. Ideetje heren?

Nogmaals bedankt. 

Beantwoorden
Berichten: 1
(@walter)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi, Ik heb zelf na heel wat afweging enige tijd geleden een RVS - T500 met boiler. Daarnaast inmiddels een spanningsregelaar en waterflowcontroller bij, dit is niet meteen noodzakelijk maar uiteindelijk wil je je setup zo stabiel mogelijk hebben (Deze apparaten helpen mij daarbij) . Dit apparaat de T500 weet uit elke suiker wash - met bakersgist of turbo etc.. bij mij 92 - 94 % alcohol te distileren, alleen de hoeveelheid is afhankelijk van de gebruikte ingrediënten en verhoudingen. Ik vind dat ik de alcohol daarna nog moet behandelen, want het is wel wat scherp en daarmee ben ik aan het experimenteren. Meerdere keren stoken, laten rijpen en /of toevoeging Glucose. Mijn leukste resultaat tot nu was 2 x stoken en daarna een soort van fijnstook met de T500 (Andre configuratie T500 met GIN Basket) en dat erg genieten. Ik heb overigens alles in de keuken staan op een roltafel, altijd iets uit te leggen 😉

 

 

  

 

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik heb afgelopen weekend mijn eerste stook gedaan, ruim 3 liter van 92-94%. Super leuk om te doen. Kan opstelling maken in garage (zal volgende keer foto maken).

Deze week maar eens achter biologische citroenen en sinaasappels aan gaan om Limoncello en Arancello te maken.

Nieuwe emmer met turbogist staat al weer te bubbelen, nog steeds op zoek naar een simpel recept met gewone gist en dan vooral welke gistvoeding. Ben aan het kijken geweest naar DAP, weet niet of ik dat nu zo'n lekkere idee qua toevoeging vind 😉 

Maar goed als beginner nog genoeg te leren en uit te proberen. 

Lees veel op het forum, maar kan veel informatie niet goed terugvinden via het loepje en er staat heel veel op, en veel persoonlijke adviezen. Hier moet ik nog een eigen middenweg in vinden. 

Voorlopig nog genoeg uit te proberen en uit/op te zoeken. 
Sta altijd open voor tips en trucs 🙂

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De zoekfuntie zoekt idd niet heel diep tussen de reacties. Als je het in Google intikt met het woord stookforum er bij dan vind je echt alles terug.

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hier staat het 1 en ander. Simpel en doeltreffend. Heb net zelf een bondspak Bruggemans gekocht. De meest simpele doch doeltreffende gist die er is.  Veel plezier met stoken.

 

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Aha is dat de truc. ?dank je

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dank je

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

3van mijn ketels waar ik meeste mee stook en dit zijn een paar van mijn vergistingsvaten en dit zijn mijn andere ketels

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooie verzameling?.

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

is ook niet op 1 dag gekomen dit was 1700 liter fruit in de vaten en dit jaar denk ik nog meer ik heb voor 2000liter vaten staan dus kersen pruimen appels peren en veel bessen mirabellen laat het maar komen alles wat we niet eten gaat in het vat en mooi laten gisten en daarna branden met de t500

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dat is een mooie verzameling en een mooi vooruitzicht.  2000 liter eigen fruit vergisten is de natte droom van iedere op 3 hoog in Amsterdam wonende stoker . 

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

gercok maar ook veel werk plukken malen door de fruitmolen in de vaten doen enz. dat is een hoop werk maar het zal wel lukken alles is niet in 1 maal rijp eerst de kersen en dan de pruimpjes

 

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heb inmiddels verschillende keren pure alcohol gestookt met de T500.
Wat kan ik nog meer stoken met de T500 met reflux?
En hoe doe ik dat dan? Wat zijn de mogelijkheden?
Ik vind het helemaal leuk, maar de voorraad pure alcohol begint uit te puilen ?.

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Koperen helm en koeler erbij kopen en op smaak gaan stoken zou een mogelijkheid zijn. Ook kun je de zadels uit de kolom halen en zo stoken.  Of een tweede koperen ketel die voldoet aan je plannen in de toekomst. Ik heb gemerkt dat je al snel wat meer kanten op wilt in deze hobby.

Dus, mogelijkheden te over, maar bedenk eerst wat je zou willen.

Beantwoorden
Berichten: 111
Topic starter
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Daar zal ikzeker eens goed over nadenken

Beantwoorden
Pagina 3 / 4
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?