Meldingen
Alles wissen

Gin maken met Still Spirit T500 + alambiek


Berichten: 32
Topic starter
(@wurmpie77)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedemorgen,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het zo goed doe. Ik ga aanstaande zaterdag de still spirit t500 die ik gekocht heb via dit forum. Dus ben me nu een beetje aan het orrienteren wat ik allemaal wil gaan maken. Nu las ik ergens dat ze van still spirit een speciale basket hebben om er oonder andere gin botanicals in te stoppen en mee te stoken.
Hoe werkt dat precies ????

Ik heb op het moment 25 liter stookwijn in de emmer staan op basis van suiker en wodka gist. Kan ik deze gebruiken om in combinatie met de basket en de kruiden gin te stoken?
Zo ja help me aub

Alle tips en recepten zijn welkom

Groetjes Wurmpie

Beantwoorden
6 reacties
Robbert
Berichten: 9966
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

in de basis kun je met een kruidenmand gevuld met een assortiment van diverse kruiden ( er zijn wat verschillende gin smaken dus iets verschil in combinatie ) een soort van gin maken .
De vooraf gestookte alcohol gaat in ketel basket met gekneusde kruiden erboven en de damp neem de smaken mee .
Het enigste is wel dat authentieke gin wordt gemaakt uit alcohol uit granen en niet uit een suikerwash .
Het werkt wel met suiker maar een kenner of iemand met beetje redelijke smaak ontwikkeling zal toch verschil proeven .

Beantwoorden
Berichten: 32
Topic starter
(@wurmpie77)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Oké bedankt dan zet ik gewoon nog een emmer neer met een graan erin wat is daar een goed recept voor.

Groetjes

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9966
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voor begin zou ik zeggen de Simpelste en makkelijkste methode voor graan alcohol is 2 kg rogge mout en 5 kilo gerst . ( Of gerste mout )
Dit maischen .
Hierna
70 gr bakkersgist .
8 gistvoeding .
8 a 10 gr citroenzuur .
Na gisten afhevelen en
2 x overhalen .
Simpel voor zeer goed resultaat

Beantwoorden
Berichten: 32
Topic starter
(@wurmpie77)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Oké bedankt en dit is voor hoeveel liter water dan 25.
Sorry voor alle vragen maar is nog allemaal nieuw voor me.

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9966
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dat komt uit op ongeveer 25 liter

Beantwoorden
Berichten: 32
Topic starter
(@wurmpie77)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Helemaal top ga meteen in de kast kijken bij een maat van me die heeft vast wel iets liggen hij stookt alleen bier. Dus moet vast wel iets bij zitten voor mij.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?