Meldingen
Alles wissen

Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Pagina 118 / 127

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een (Trappistes) Rochefort 8 een 9.2% Quadrupel ingeschonken. Niet slecht, maar nooit na een zoet bier drinken. (heb overigens de 6 en 10 ook meegebracht) Op de fles staat gebrouwen van: Water, Gerstemout, Tarwezetmeel, Suiker, Gist en Hop. Klein advies, voorzichtig inschenken, want zoals bij vele trappisten, en andere speciaal bieren, loop je het risico ,flessenGist mee te krijgen. (bottle Gist). En dit gaat ten koste van je smaak. Altijd mee oppassen dus. Was vandaag weer eens een leuke winkel-dag, de speciaal bieren komen weer in de supermarkt (eindejaar) De Geuze boon was er ook alweer (vandaag een Nimraxje gedaan, alles meegenomen) houdbaar tot 2033. Andere 'speciallekes' die ik heb meegebracht zal ik nog wel melden. Heb ook een kraken rum en een captain Morgan  spiced gold meegebracht (allen het gezeik over  "goed voor te mixen" verfoei ik. Heb deze nog niet gedronken, en hij mag zich als Rum "niet op de rotsen" bewijzen.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

LeFort Belgian   Brown Ale. 9%. Bevat gerstemout, tarwe en noten. Nagisting op fles.

Beantwoorden
stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ben bezig enkele kerstbiertjes te proeven , nog 6 te gaan van de 18 , maar natuurlijk niet alles op één dag maar 1 per dag en daar tussen nog een paar eigen brouwsels

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ename Dubbel, Zoete mout, donker fruit (vijgen, donkere rozijnen), karamel en een toets van bittere chocolade.

Persoonlijk: Bitter bier met weinig toetsen. zou er haast karamel bij willen doen, deze proef ik niet. Opletten met afval van Gist in fles. Ik weet niet waar ze  de beschrijving, "fruitige smaak" vandaan halen. De koffie (zwart) nadien is een verademing.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Kraken Rum, 4711 geur (was 1e gedachte, en 2e ook) , maar een smaakexplosie. Op het randje, net niet over de top. Subliem. Ik drink mijn rum bij 10°C tot 12¨C. Maar de eerste smaaktest gaat altijd op kamertemperatuur. Deze is er dus een met karakter.  Ik neem aan dat de 4711 geur verdwijnt bij 12°C  2 slokken is de test. Nu koffie en dan de volgende.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Captain Morgan spiced gold, iets wat zoete geur, waarschijnlijk kaneel. (blijkt chinees kaneel, cassia hout)  Vult de neus vrij hevig. Zal beschrijven in de geur die ik ken. Heerlijke Picea Abies Grandis geur. (stokjes vanille) Maar dan ook echt de grandis en niet een gewone dennengeur. De geur van het hars. Snap even niet waarom deze als een mixer bekend staat, ook deze heeft een subtiele smaak, ben benieuwd hoe hij zich gedraagt bij 12¨C. Is geen hoogvlieger, maar een rum die je drinkt tijdens de maaltijd. De Kraken is daar te sterk voor.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gouden Corolus Classic 8.5%

Beantwoorden
Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Gisteren zalm koud gerookt, nu genieten met een Talisker Sky.....

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Gisteren twee kalkoenen vermoord van 12 kg.de fam.uitgenodigt en er een in de oven gedaan.lekker gegeten en gedronken,maaskantje en zelfgestookte.jammer dat ik zo moe was.had in 3 dagen 20 uur gereden.grootste gedeelte in het donker met regen.nu heerlijk niets doen als een maaskantje drinken onder de kerstboom.

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1163
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Lekker Boekels bitter drinken, Cheers, groet, @ndré??

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Die van mais aan het proeven,is nog wel vers maar de smaak is over een paar weekjes goed genoeg,is nu ook wel lekker.

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ja wat ik nog drinken ga weet ik nog niet maar dit staat in de kelder van whisky tot rum of vodka of fruitsnaps en er komen deze week nog 6 flessen van 5 liter bij

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ziet er goed uit,mijn kelder raakt behoorlijk leeg.ik zit nu aan de koffie twee dagen flink de kelder uitgedunt.dus effe de lever ontzien.???

Beantwoorden
aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

St. Bernardus is een van mijn favorieten. Ik heb op kerst de Gran Cru van Val dieu genoten. Was erg goed! Proost!

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9983
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Na maanden antibiotica en door andere teering zooi rustig aan moeten doen .
Nu gewoon lekker een 4 jaar oude erbij . proost

Beantwoorden
Pagina 118 / 127
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?