Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 51 / 109

Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Vraagje de copper dome wat zijn de afmetingen van de connectie ring binnen en buiten maten voor te bevestigen( onderkant) ik heb een brouwketel en zou dit willen proberen te monterenΒ 

groeten

Β 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zie dat de link niet meteen naar de specificaties gaat daarom hierbij:

Β 

  • Alembic Condensor Dimensions: 480mm (L) x 185mm (W) x 65mm (H)
  • Copper Dome Dimensions: 340mm (L) x 350mm (W) x 245mm (H)

Β 

Beantwoorden
Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt mannen pfff mijn buitenmaat is 363mm Toch bedankt ,dan maar zelf kijken om een dome te maken zekerΒ 

Groetjes

Β 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

stokerke wat je kan doen is als je een dakwerker kent een beetje van de oude garde die mensen zijn nogal goed in het plooien van zink en koper, die mensen kunnen u een conische kap maken en moet je juist kijken dat het bovenste gat een beetje de diameter heeft van de rozet waar de colon op komt en je laat alles hardsolderen en de diameter kun je nadien nog zelf aanpassen voor het vastzetten van de colon.

Beantwoorden
Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja ik ken wel iemand die dat kan solderen ga is op zoek naar koperen plaat .

Groetjes

Β 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Β 

Normaal in speciaalzaken waar dak werkers hun materiaal halen is er koper 50cm breedte op rol per meter verkrijgbaar πŸ˜‰ scheelt toch weer wat snijwerk.

Beantwoorden
Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Scoozy blijft het water in de 200 liter ton koud genoeg Β voor de koeling je stookt tenslotte nog een paar uur he ?

groeten

Β 

Beantwoorden
Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

oeps nog moest toch zijn πŸ™‚

Β 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Wel ik heb een geboorde put dus water is voor mij geen enkel probleem maar ik laat de ton half leeg komen en dan vul ik ze terug op met fris water het warme water laat ik gewoon weglopen in de gootsteen.Rechtstreeks op de waterpomp zou te belastend zijn voor pomp zelf omdat deze dan 4 uur of meer zou moeten draaien vandaar de buffer met het vat, volgens de gebruikershandleiding zou je met 200L normaal moeten toekomen al zal de temperatuur natuurlijk wel stijgen op het einde want het water dat tussen de 55 a 60 graden uit de condensor komt mengt zich in de ton hΓ©.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 193
(@stokerke)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja dat dacht ik al dan heb jij wel geluk met de waterput het kraantje is betalen he πŸ™

Β 

Beantwoorden
Berichten: 35
(@computerfelix)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo iedereen,
Vroeger lang geleden, heb ik gedurende 11 jaren mijn eigen rode en witte wijn gemaakt. Na vallen en opstaan werd dit een succes! Vele jaren nadien ontbrak mij de nodige tijd. Als gepensioneerde Belg heb ik opnieuw deze ambitie nieuw leven ingeblazen.
Bovendien gebruik ik de sedimenten om er een likeurtje van te stoken.

Onlangs kocht ik mij een T500. Mijn wash was uitstekend uitgegist en gaf bij meting zelfs 0,990 aan.
Mijn splinternieuwe T500 bleek zeer gebruiksvriendelijk en de handleiding vind ik duidelijk alleen….na ongeveer 4 1/2 uren krijg ik zuivere alcohol doch nooit bereik ik 90+ maar steeds 55 Β° gemiddeld ondanks het correct toepassen van de instructies.

Het koelwater is gemakkelijk te regelen tussen 55 en 60Β° C. De koeluitloop zit aan 53 en dus zeker lager dan de maximum van 65 Β°.
Vraag is dan ook: waarom verkrijg ik niet de 90+Β° ?

De T500 , in casu de reflux stak kant en klaar in de doos en ik ledigde deze niet? Zouden RVS of koperen stukjes misschien belemmerend zittenΒ  en de reden hiervoor kunnen zijn?

Kan iemand mij helpen aub, want dit toestel kan veel beter ?

Alvast bedankt

Beantwoorden
Berichten: 97
(@spacedeee)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo,

Vreemd verhaal, had je de vergisting ook laten klaren?

Wat voor wash was het en had je ook de anti foam gebruikt?(normaal gebruik je die bij koperwerk)

Heb ook eens gehad dat er veel bijstoffen meekwamen toen ik dat niet toegevoegd bij mijn melassestook dit was wel met de copperdome en alambic.

Waarschijnlijk moeilijk te zeggen achteraf maar ook heb ik wel eens gehad dat er damp ontsnapte (alcohol) en was lastig te zien zeker als het iets donkerder is, uiteraard zal je percentage hierdoor lager zijn.

Hoeveel liter heb je gestookt en wat was je opbrengst?

Iets meer info en misschien kunnen we meedenken met je probleem wat 90+ is heel makkelijk te halen met de t500

Je koelwater moet stabiel blijven en niet meer aankomen als je de juiste hoeveelheid hebt meen 0,5 l oor de kolom per minuut.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik weet het niet hoor, maar klopt je meter wel? Je bent geen groentje dus in de stookwijn heeft alcohol gezeten. Hoeveel heb je eruit gehaald? Dat moet dan toch richting de 10 liter gaan uitgaande van ongeveer 20% in de stookwijn en 55% alcohol uit de t500.

Haal de kolom leeg en vul opnieuw zou ik zeggen ( koper eerst) want moet je toch ook om de 5 keer doen dan weet je het vast.Β Wat kan er nou verder mis gaan met een t500? Ik heb werkelijk geen idee!Β 

Β 

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb 1 keer gelezen dat iemand dat meemaakte nadat de pakking er uit is geweest en weer terug was gestopt. Het was verholpen nadat de pakking nogmaals er uit werd gehaald en weer terug is gedaan in de kolom. Maar vanuit de fabriek zou het gewoon goed moeten zitten.

Je zou het een keer kunnen proberen. Anders heb ik echt geen idee wat er fout kan zijn gegaan, of de thermometer funtioneert niet goed en is het water toch te heet geweest.

Yup that was me πŸ™‚

het schoonmaken en herpakken van je gedroogde zadels in de schone droge kolom , goed schudden, en niet te ver vullen ( niet aandrukken, een beetje ruimte is beter ! ) kan zeker helpen. de kolom goed vastzetten en de opstelling 100% waterpas ( de kolom moet perfect verticaal staan )

Ik zou als je dat hebt gedaan de 60% die je had verdunnen naar 40% of tot 12,5 liter ( minimum voor de boiler ) en het dan nog eens stoken ( zonder conditioner )Β 

Mijn ervaring is dat 92% makkelijk op 55/56 graden gaat - voor 94% stook ik op 52/53 graden - duurt 1,5 uur langer maar dan heb je ook wat πŸ™‚ Voor 25liter wash op max 55 graden een krappe 6 uur .

suc6 ! Boomer

Β 

Beantwoorden
Pagina 51 / 109
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?