Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 100 / 282

Berichten: 120
(@willempy)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

De stookwijn van suiker was mijn eerste stook om te testen. Die staat inmiddels te werken aan mooie limecello....uiteraard komt het echte spul van granen, vandaar het experimenteren met rogge. Ik ben namelijk nogal fan van Rye whiskey.

 

Berichten: 120
(@willempy)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Limoncello.....

Berichten: 6
(@philip)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Terug van weggeweest. Mijn naam is Philip en ben in het verleden al bezig geweest met stoken en wijntjes. De foto's van een oude opstelling in de garage zie je hieronder. Al die spullen heb ik van de hand gedaan want het nam veel ruimte in beslag.Vorige week opnieuw begonnen met een vat stookwijn; 20 ltr water, 1 zak vodka turbogist en 6 kilo inverted suiker. Waar ik straks naar toe wil is een distillaat via de potstil. Een pragende vraag die ik wel heb is of ik de stookwijn die komende week uitgegist is via een aquariumpomp gistsmaakvrij kan krijgen. Heb er op het forum wel een en ander over gelezen maar geen duidelijk antwoord gevonden.

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Door enkel te pompen krijg je eea niet gist-vrij daar zul je een filter voor moeten hebben. En dat moet een heel fijnmazig filter zijn. Met mijn Vinbrite die behoorlijk goed filtreert, lukt dat niet. 

Goed laten klaren is het beste m.i.

Berichten: 6
(@philip)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Bedoelde eigenlijk een aquarium filter.

 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Een aquariumfilter is veel te grof. Gewoon rustig alles laten uitzakken totdat het helder is. Geduld is een schone zaak 😉

Lamleggertje
Berichten: 20
(@lamleggertje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

8-5-2018.
Had de laatste tijd enige sociale- en niet sociale verplichtingen af te handelen, waardoor mijnerzijds weinig reactie en info. Tussendoor wel gezien, dat de interesse voor dit forum doorgroeit. Ik heet de nieuwkomers dan ook van harte welkom. Zelf ben ik nog een nieuwkomer, ben net uit de verpakking.
Ik heb zojuist bij een senseo app. het binnenwerk eruit gesloopt en de pomp rechtstreeks op de koffiepad aansluiting aangesloten. Om hiermede alcohol met een lager percentage dan 40%
door de koffiepad, gevuld met actieve kool, te pompen om de verkeerde geuren enz. te verwijderen. Dit voor iedere stookbeurt. Ik heb dit al geprobeerd met een 5ltr. tuinplanten spuit/pomp, die je onder druk kunt pompen. Op het spuitgedeelte heb ik toen een buis, gevuld met actieve kool aangesloten, werkte perfect. Ongeveer 6 minuten per ltr. i.pv. een paar uur.
Tevens wil ik de senseo gebruiken voor het geforceerd aromatiseren met kruiden en jeneverbessen. Dus i.p.v. actieve kool, deze kruiden in de senseo plaatsen. Zodra ik op deze manier met actieve kool en aromatische kruiden de alcohol tot goed drinkbare jenever heb omgetoverd, laat ik jullie het resultaat zeker weten. Er staat op het ogenblik 45 ltr. te pruttelen, waarvan de helft bijna aan stoken toe is. Had vandaag echter een vervelende confrontatie. Bij het doorroeren van het brouwsel,
kwam er een bij bovendrijven. Waarschijnlijk vorige keer bij doorroeren er in gekropen. Moet hij maar niet zo gulzig zijn. Zijn ongebreidelde zucht naar drank heeft hem uiteindelijk de kop gekost. Reanimatie was echter niet meer mogelijk. Deze bij kreeg natuurlijk wel de mooiste dood, die een bij zich maar denken kan (zie bijgaande foto’s). Verder geen nieuws. Wel ga ik mij zo aanmelden voor de barbecue, verheug mij er al op.
M.v.g. Lamleggertje.

Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

geweldig 🙂

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Lamleggertje ik heb op ongeveer de zelfde wijze afscheid moeten van een mug die mij heel dierbaar was ben nog bezich met het rouwproces gelukkig heb ik veel steun ge had van medestokers op het forum.Lamleggertje gecondoleerd met dit zware verlies,gr.Chris.V

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ps.ze ligt er mooi BIJ gr.Chris.V.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Maya (de Bij) is al overgegaan... HeksTV astro helderziendenlijn kampt met een storing. Ze horen alleen een soort hikkend gezoem. RIP Maya. 😉

 

Lamleggertje
Berichten: 20
(@lamleggertje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hartelijk dank voor jullie intense manier van medeleven. Zo kom je een klap wel te boven. Ik zal in het vervolg de ingang van de betreffende flessen met rood-wit lint markeren, zodat zulke ongelukken niet meer kunnen gebeuren. Dank voor jullie medeleven.

Groeten, Lamleggertje

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gecondoleerd en absoluut Niet verwijtend bedoeld maar dat zo'n professional senseo hacker als jij een BIJ over het hoofd ziet,kan erBIJna BIJ mij niet BIJ. Laten we ons allemaal troosten dat de BIJ zijn liters(!) honing heeft geproduceerd en tja, in de kroeg gaat het wel vaker fout. Mooie dood en ligt er mooi BIJ. Ik pak een biertje op Maya er BIJ. Cheers 😉

Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Holy Shit, mooi bouwwerk uitgedacht!! Ik ben niet zo handig en heb in het verleden wel Senseo apparaten stuk gemaakt, wat een verbetering is voor de wereld, maar jouw product is echt heldhaftig.

 

Pagina 100 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?