Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 106 / 282

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb m'n zinnen een beetje gezet op een T500 ook om zuiver alcohol te maken, maar ook whisky en calvados zou ik enorm graag willen proberen.

Misschien is het leuk om te laten weten hoe je zelf tonic maakt? Of misschien een apart topic ergens opstarten? Veel lees en stookgenot.

 

Om met het laatste te beginnen, daar ben ik ook wel benieuwd naar dus start maar op dat topic!

 

@Dimidoedel: wil je whisky gaan maken dan zou je beter een Grainfather kunnen aanschaffen want daar kun je ook je wort in maischen. Voordeel van T500 en Grainfather, je kunt alles modulair aanschaffen en zo de kosten spreiden over de tijd. 

Berichten: 120
(@willempy)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Op buitenlandse sites lees ik toch af en toe dat de Grainfather veel functies bevat die je als spirit-stoker niet zo gauw zal gebruiken. Ik twijfel ook al weken tussen een T500 en GF. Is het prijsverschil echt de moeite waard als je geen bier brouwt? 

 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wanneer je enkel stookt en ook geen wort maakt is een Grainfather misschien overkill. Aan de andere kant kun je met een Grainfather wel op vermogen stoken. Er zijn ook handige lieden die een vermogensregelaar hebben gemaakt voor de T500.

 

(Maar heb je eenmaal een Grainfather........ dan begin je ook sneller en makkelijker met het prachtige brouwersambacht 😉 )

Berichten: 15
(@jackdaniels)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Héhé, ik dacht dat mijn eerste bericht plots verdwenen was, daarom zie je hieronder nog een bericht van mij. Handig zou zijn mochten de meest recente berichten eerst verschijnen op deze site, nu moet je helemaal naar de laatste pagina scrollen om de meest recente berichten te lezen, dit even terzijde. Ik had inderdaad mijn oog laten vallen op de T500. Ik heb niet echt een budget in gedachten maar ik ben wel iemand die, als hij écht iets wilt, er best wel een prijs voor wilt betalen. Voor wat mijn "wensen" betreft, dat is heel erg beperkt. Het zou gewoon gin worden op basis van zelfgestookte zuivere alcohol. De vriendin is de gin tonic drinker, ik houd het bij "cuba libr" ofte rum-cola. En nee, geen Bacardi want dat is des duivels. O ja, en dan dat "tonic" onderwerp. Ik wil gerust hier noteren hoe ik dat maak en met welke ingrediënten, maar het is eigenlijk een recept dat ik gewoon op Youtube heb gevonden. De ingrediënten heb ik voor een stuk in Nederland gekocht omdat ze in België ofwel moeilijk te vinden zijn ofwel veel duurder dan in NL.

Berichten: 120
(@willempy)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Het wordt wat duidelijker. De vermogensregelaar heb ik al, en ik hou niet van speciale biertjes. dus nog wat meer oude spullen verkopen op marktplaats en dan de T500 bestellen.

 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Succes met de verkoop 😉

 

Berichten: 2
(@gerrit)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

hallo,

ik ben Gerard (gerrit) uit Alblasserdam en maak Limoncello en Tia Maria van pure alcohol / Jenever en bier van een bierpakket

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Gerrit welkom bij het gezelligste forum van NL.gr.Chris.

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Heey Gerardius Gerrit, welkom in ons midden!  Een echte levensgenieter zo te lezen.
Heel veel plezier hier! Cheers man!

 

Berichten: 1
(@mirjam)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo,

Ik ben Mirjam en sinds kort werkzaam bij Distilleerderij de Bronckhorst in Zelhem, Achterhoek.

Ik ben jullie op het spoor gekomen, omdat ik meer wilde vinden over de distillateurs opleiding. Dit duurt nog een aantal maanden maar ik wil graag het 1 en ander alvast gaan voorbereiden. Ik heb eigenlijk alle diploma's op het gebied van drank en het verkopen ervan. Best wel veel kennis van whiskymaterie, niet het proeven alleen. Ik wil me nu gaan toeleggen op de drank maken dus. Ik ben blij verrast met het Boekwerk op deze site en ga dit direct uitprinten.

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Mirjam welkom,leuk dat je ook interesse toont voor deze mooie ambacht,ik stook een jaar of veertien,alleen fruit,en dat op een zeer primitieve mannier,het gaat mij er om het oude ambacht en om op deze manier te stoken zoals onze voorouders het deden.je zit hier op een heel leuk forum met zeer behulpzame mensen.gr.Chris.

 

Berichten: 120
(@willempy)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Mirjam, welkom! 

Kun je wat meer vertellen over je opleidingen? 

Willem

 

Berichten: 5
(@hbd340)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Mijn naam is Henk, bij een poging om me hier voor te stellen heb ik een test gedaan op een plek die ik dacht daarvoor was. De reactie bevreemde me zeer, ik ben nieuw in deze hobby en volledig onbekend met forums. wilde me graag inlezen maar weet nu niet of ik wel welkom ben.

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Natuurlijk ben je welkom, zoals Jan in het andere topic al schreef; we dollen ook maar wat 😉

 

Berichten: 6770
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zeker welkom Henk! Het forum is een heel leuke en vooral leerzame plek. Maar er worden ook wel grapjes gemaakt tussendoor. Laats moest ik wat testen in een topic en vervolgens schreef iedereen test achter mijn test berichtje, vandaar de reactie van Nimrax achter jouw test bericht ?

Waar stook je mee? Of waar wil je mee gaan stoken? Groetjes,

 

Jan

Pagina 106 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?