Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 105 / 282

BadKarma
Berichten: 53
(@badkarma)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Thanks Gompie.

Ik had de BBQ al gezien maar dan ben ik op vakantie helaas, dus een volgende keer beter.

Hier is een foto van mijn 15 liter ketel in actie

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Badkarma,ziet er goed uit.?gr.Chris.

 

Berichten: 5
(@poorman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi
Ik ben Poorman een beginende stokker
Kom uit plaatsje net onder Eindhoven
Ik en me maat hebbe zelf een still gemaakt
En willen er nu mee gaan werken
Maar weten nog niet goed hoe
Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunne helpen

Berichten: 5
(@poorman)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

We hebbe laast met water een test gedaan
Om te kijken of die nergens lekt
Dus binnen kort het echte werk
Gr

Berichten: 26
 Lep
(@lep)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi allen,

Zojuist een account aangemaakt. Ik wil gaan starten met een whisky.

Achtergrond: Maak al een tijdje eigen bier en ga met regelmaat naar Schotland op whisky-trip. Na veel zeveren in de late uurtjes toch maar besloten dit zelf eens te proberen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom delepper.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Poorman en Delepper.welkom op dit leuke forum.gr.Chris.

 

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Met dit mooie werkstuk moet het gaan .

veel stook lol er mee Troet.

 

Berichten: 15
(@jackdaniels)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Compleet nieuw op gebied van alcohol stoken, niet op gebied van alcohol drinken. Aanleiding is een elektricien die onlangs wat werkjes moest uitvoeren bij mij. Zo kwam ik te weten dat hij zijn volledige destilleer installatie zelf heeft gebouwd, inclusief stuurkast. Hij maakt eerst zijn zuivere alcohol en daarmee maakt hij zijn eigen gin. Ik was wel een beetje jaloers en ik zou dat ook wel willen doen. Mijn eigen tonic maak ik al maar met zelfgemaakte gin zou het plaatje compleet zijn. Omdat ik zelf niet zo technisch onderlegd ben om mijn eigen destilleer kolom te bouwen moet ik mij wenden tot kant en klare oplossingen zoals die op deze site te koop zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen sturen in de juiste richting voor wat materiaal betreft. Het is ook de bedoeling om zelf zuivere alcohol te maken en daar van vertrekkend gin. Ik leer nogal makkelijk bij op dat gebied want eten en drinken ligt mij nauw aan het hart. Ik ben ook namelijk. Mijn echte voornaam is Jan trouwens.

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Jan. Zoek eens op T500, een prachtige kant en klare oplossing. Mocht je ook met mout aan de slag willen dan zou ik voor een Grainfather gaan. Dan kun je maischen om een wort te maken en je kunt ook zelf bier maken.

Je kunt de T500 en de Grainfather uitbreiden met een copper dome en condenser. Dan krijg je een alambiek. De Grainfather kun je uitbreiden met een reflexkolom. Dus vwb kant en klare oplossingen zit je hier erg goed mee. En alles te koop op stookwinkel.nl

 

 

Berichten: 15
(@jackdaniels)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik ben Jan en heb mij hier geregistreerd omdat ik zelf mijn eigen zuivere alcohol wil maken en daar van vertrekkend mijn eigen gin. Ik ben niet technisch onderlegd en zal dus materiaal via de website moeten aanschaffen. Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen. Ik maak wel al mijn eigen tonic. Ik heb een opleiding tot kok achter de rug.

Berichten: 15
(@jackdaniels)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik ben Jan en heb mij hier geregistreerd omdat ik zelf mijn eigen zuivere alcohol wil maken en daar van vertrekkend mijn eigen gin. Mijn eigen tonic maak ik al maar met zelfgemaakte gin zou het plaatje compleet zijn. Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen voor wat betreft de aankoop van materialen. Ik ben niet technisch onderlegd en zal dus materiaal via de website moeten aanschaffen. Ik heb een opleiding tot kok achter de rug.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Jan, welkom! Eigenlijk zouden we een soort van stook ketel-lijst moeten maken met alle eigenschappen en mogelijkheden+prijs van de installaties zodat men zijn/haar keuze gemakkelijker kan afstemmen.  Moeten we het ooit nog eens over hebben met elkaar. Voor nu, fijn weekeinde en als er vragen zijn: met elkaar weten we best veel.Cheers!

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan, heel simpel: welk budget heb je en je weet al wat je wil. Kun je kiezen in goedgekeurde systemen van klein tot groot. Ik ben tevreden met een smartstill mII van onder de 300 euro. Wil je V3.0 kijkt u op de stookwinkel en sla gewoon je slag. 1 kleine waarschuwing: het is te leuk om niet verslavend te zijn. 2 : je krijgt er veel stookforum neefjes en nichtjes bij, 3: stookforum BBQ's mag je niet missen en je bent bij deze op 30 juni uitgenodigd. 4: pas op voor Teuntje, dat is Lummel's boerenfoxje.

 

Berichten: 2
(@dimidoedel)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hey Jan,

Net als ik hier niuew op dit geweldige forum. Ik ben er al dagen op aan 't lezen maar er nog niet toe gekomen om zelf een ketel(tje) aan te schaffen. Ik heb m'n zinnen een beetje gezet op een T500 ook om zuiver alcohol te maken, maar ook whisky en calvados zou ik enorm graag willen proberen.

Misschien is het leuk om te laten weten hoe je zelf tonic maakt? Of misschien een apart topic ergens opstarten? Veel lees en stookgenot.

Pagina 105 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?