Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 133 / 282

Heisenberg
Berichten: 7
(@heisenberg)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hans, een toffe hobby die je start na ervaring met bier. Alle adviezen, vragen en antwoorden zijn hier te vinden. En voeg er vooral je eigen smaak aan toe! 

 

De airstill is vast geweldig in veel functies, maar wat ik je nu al kan zeggen is dat hij te klein is. Als je iets maakt, ook als het nog niet perfect is, wil je wel voldoende volume voor je moeite. Start gewoon met een T500 of een grainfather. Uitbreiden met een copperdome is een aanrader. 

 

Maar vooral, Welkom bij de club!

Ik heb ´m al gevonden. Dat is een mooie oplossing inderdaad. Het overwegen waard. Heb nog niet zo heel lang geleden de EasyBrew aangeschaft. Dus even kijken wat ik daar mee ga doen. Maar het idee is niet verkeerd! Dankjewel in elk geval voor de tip!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hans, leuk dat je ook hier mee gaat doen, zet hem op en check eens de bio-bierbrouw grondstoffen <KLIK> van ons zeer gewaardeerde forumlid Munckerik. Cheers man!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hans.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Hans welkom,bij de club.

Heisenberg
Berichten: 7
(@heisenberg)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor het warm onthaal. Ik denk dat ik toch voor een T500 ga. Nu een andere brouwketel aanschaffen zie ik niet zitten. En om de Grainfather uit te breiden zodat ik hem kan gebruiken om te stoken kost niet zo gek veel minder dan een T500. Ik ga me eerst eens flink inlezen hier. Thx mannen!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

En vragen mag natuurlik ook,domme vragen bestaan niet,die stel alleen ik.?

Berichten: 1
(@marcellino)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goede middag mijn naam is Marcellino en ben pas begonnen om wat bier en alcohol te maken ben ook zelf destileer keteltje aan het maken En hoop wat wijzer te worden op deze forum zal later nog wat foto's toevoegen van mijn keteltje groetjes Marcellino

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Marcellino,voor advies,ben je op het goede forum,het is een grote fam.die graag helpt,sucses met de bouw,hoop hem vlug te zien en dat hij snel in werking is.gr.Chris.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcellino

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Marcellino, welkom bij ons gezellige en leerzame clubje!

Berichten: 13
(@will_cribs)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hier is Will Cribs, maak al jaren limoncello. Net nieuwe uitdaging aangegaan met een brouwsel mede. Ook nog een batch cassis op wodka in de kast staan die kortelings afgewerkt mag worden. Hoop hier nog inspiraties op te doen. En ervaringen uit te wisselen. Shol! Ja ben een Belg.

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

welkom will

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Will, welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom will,is niet erg dat je een Belg bent,ik ben een Limburger is erger???

Berichten: 3
(@jackgeerts)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goedemiddag,

ik ben Jack en woonachtig in het oosten van het land. Sinds kort ben ik in het bezit van een keteltje voor het stoken van alcohol met als doel het maken van bijv. limoncello of ouzo.

Vraagje: ik heb ongeveer 22 liter stookwijn gemaakt van:

-8 kilo suiker, 7 gram citroenzuur, 12,5 gram voedingszout, zakje turbogist en zakje vloeibare koolstof.

Starttemperatuur 30 graden en vervolgtemperatuur 23 graden dmv een verwarmingselement.

Nu na 6 dagen begint het gisten af te nemen en heb ik een monster genomen en wat blijkt?

0,0% alcohol !! Hoe kan dit, volgens de verpakking van de turbogist zou het alcoholpercentage ongeveer 20 % moeten zijn.

Wat doe ik fout??

Pagina 133 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?