Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 154 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Piet, ik had er te snel overheen gelezen en inderdaad, er bestaan upload sites waar je het voor iedereen kunt aanbieden om te downloaden. Dan plaats je de URL ervan hier op het forum en denk ik dat je een hele nuttige toevoeging daarmee kan leveren. Ik zag al dat je het topic van Tris hebt gekozen, helemaal top man! Cheers! 😉

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Marco, welkom. Ziet er prachtig uit hoor! Mooi systeem om te zien.Brandblusser in de buurt zie ik ook graag. En dan gemaakt van gerecycled materiaal, respect! Cheers man! 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Marcoo

Ziet er goed uit, en binnenkort nog een stookinstalatie voor Whiskey, of een andere smaak, en met wat goodwill, zullen we je ook nog aan het bierklungelen helpen. Je ziet we zijn net Familie, voor je het in de gaten hebt, gaat het in de papieren lopen. 

sköll Wiliam

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Stook er zijn al zoveel topics dus plemp het even hier.

Ik heb vannacht alles afgelezen ook in de VS maar begin 20e eeuw haalde commerciële jongens maximaal 22 liter met 100 kg gerst gerekend naar 100%. Ik haal nu al al meer. Ben ik blij, nee want ligt het aan de verbeterde apparatuur of is dit gemodificeerd graan? Zit me niet lekker. 

Nu kan het mij voor wodka niet schelen maar pils is een ander verhaal. Wat is je mening? En anderen natuurlijk ook. Ga pils sowieso anders doen maar is dit opgefokt graan? 

stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nee ik denk het niet , het graan is de dag van vandaag veel beter gemout

Vroeger moest je nog de stap van 50 graden maishen, de dag van vandaag is dat verleden tijd

De brouwerijen moesten nog zelf hun gerst mouten nu gebeurd dit in gespecialliseerde  mouterijen en is veel beter te bewerken

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ondanks alle informatie hier, Even ontopic.

WELKOM RON, je ziet de heren laten zich snel meeslepen maar ze weten meestal waar ze het over hebben.

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ok duidelijk. Bedankt.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Marco welkom,mooi spul.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Zo, dat ziet er gaaf uit. Kan zo in de boekjes?

Berichten: 11
 PiWa
(@piwa)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hierbij trouwens nog een vers fotootje van m'n ketel in werking.

@ndré
Berichten: 1163
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Toch wel handig zon kapstok?.

mooie opstelling PiWa, cheers

Groet, @ndré??

Berichten: 12
(@vulpes)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo Lummel. Inmiddels 2 extra batches gemaakt van 5 kg Munich, kwam daarmee op SG van 1052 en 1056 bij 25 om 24 liter. Ben er nog niet helemaal uit of ik nu continu moet pompen, of enkel pompen tijdens opwarmen aan begin van de stappen.
De 2 vaten staan nu op zolder lekker te pruttelen..

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bij maishen moet je continu pompen.

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Toch is er de laatste 100 jaar behoorlijk wat veredeld in de graan-industrie. Dit wil niet zeggen dat er kunstmatig / genetisch is gemanipuleerd. De meeste veredeling (verbetering) vind plaats doormiddel van selectie. Met deze techniek worden er van de 100 planten de 10 beste uitgeselecteerd om mee verder te kruisen. Zo komt men tot rassen met andere eigenschappen. Een hoger eiwitgehalte, beter bestand tegen ziektes, ect.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Het probleem daar van dat bijna elke boer dat ras gebruikt,met de daarbij horende pesticide.als het ras imuun word voor deze pesticide dan gaat het grootste deel naar de klote,het is zo geregeld dat die het graan teeld,verplicht is om die te gebruiken.iets anders geeft geen bescherming,dat noemen ze monopolie,

Pagina 154 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?