Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 244 / 282

Berichten: 10
(@albers)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo

Ik zal me even voorstellen ik ben de kleine stoker kom uit het oosten van het land Twente ,Ik ben een lief hebber van whiskey en nu bezig om mijn eerste Whisky zelf te stoken.al wel veel informatie opgezocht en met mensen gesproken toen eens gekeken wat we zoal nodig hebben maar blijf nog zekers een beginner.Afgelopen winter mijn eerste ketel gebouwd samen met een ervaren stoker. en deze opgesteld een enkele proeven mee gedaan. ging niet van harte enkele installatie foutjes gemaakt.een kookgroep geïnstalleerd en 2 fasen aan elkaar gezet niet wetende dat dit in een bouwmarkt waar je deze koopt dit standaard gebeurd en dat je de brug er uit moet halen.nu staat alles er en kunnen we beginnen een Barrel 674 gemaakt deze kan nu gefilterd worden en gestookt,zal een foto plaatsen van de ketel met een kolom die we gemaakt hebben.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi kleine stoker uit het oosten, hier een grote stoker uit het zuiden. Whisky maken blijft een leuke hobby, zelf nu een maandje of 9 mee bezig z e lf en blijf bijleren. Welkom op t forum.

Berichten: 10
(@albers)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Dank je Alchemist 

al wel een vraag ik wil wel een foto plaatsen van mijn bouwwerk maar krijg het niet voor elkaar

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Op upload foto klikken en niet een te zware foto downloaden

 

 

Je krijgt dan niet je foto te zien maar een tekst

Berichten: 10
(@albers)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Munckerik 

net geprobeerd krijg een melding in een rode balk de kom ik weer in het veld foto 

ik zie dat de foto te groot is zal eens proberen te verkleinen

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Inderdaad de foto's mogen niet te groot zijn.

Berichten: 10
(@albers)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Kijk eens aan, het duurt even maar dan heb je wat. Heb je ook een andere kop voor de Whisky? Want deze zal veel smaak gaan strippen.

Berichten: 10
(@albers)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Alchemist 

nee geen andere kop daarom ook bij een forum aan gesloten om advies te krijgen.nog te weinig ervaring met stoken wat is jou advies in deze? 

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ondanks dat sommigen wat anders zien, heb je in de hoofdlijn 2 soorten van dit soort ketels. Een reflux column en een potstill versie.

De refluxkolom is gericht om 90 a 96% alcohol te verkrijgen, er treedt meer condensatie binnenin op waardoor reflux ontstaat. Als gevolg een hoger scheidend vermogen, je kunt een betere scheiding van de componenten krijgen. Dus geschikt om "pure" alcohol krijgen.

Een potstill is bedoeld om smaken mee over te krijgen zoals bij Whisky, Rum, Eau de vie etc. Tweemaal stoken vaak om 45 a 70% te behalen. Bewust een lager scheidend vermogen om smaak mee te krijgen.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zoek maar eens op internet naar pot still diy of design. Ik ben geen ketelbouwer, maar zoek maar eens op t forum voor inspiratie.

Berichten: 10
(@alquitara)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik kom uit de omgeving van Rotterdam en ben nu ongeveer een jaar bezig met deze leuke hobby. Ik ben begonnen met een EcoStill die ik 2e hands gekocht heb. Toen Stookwinkel eind december aangaf dat er tiny alquitara's besteld konden worden, heb ik gelijk een 2,5 liter versie besteld. En wat ben ik daar blij mee zeg. Mede door de inspirerende filmpjes van Robbert heb ik al wat successen kunnen boeken met dit keteltje. En er zullen er vast nog meer volgen. 

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Alquitara! Leuk dat je de filmpjes van Robbert gebruikt ter inspiratie. Vandaag is het 10e Tiny recept toegevoegd, heb je die al gezien?

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom, al een goed keteltje zie ik. Mooi.

Robbert
Berichten: 9961
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom op forum .

leuk te lezen dat mijn filmpjes inspiratie geven.

Leuk dat de alquitara jou zoveel plezier geeft.

Voordeel ook door de veelzijdigheid van de ketel is dat je hierdoor ook snel ambacht kunt oppakken .

Er is geen betere ketel dan de alquitara om ook te leren en zeer brede ervaring op  te kunnen doen.

 

Pagina 244 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?