Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 261 / 282

Berichten: 5
(@a_lambiek)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Speciaal bier, Port (met een stukje kaas) en likeur. Maar nu even niet met alle pijnstillers.

 

Berichten: 1
(@rekel)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Beste allen, Na een aantal weken zwerven over dit forum, materialen aangeschaft te hebben en (vanochtend!) een eerste run te hebben verricht, is het tijd om me voor te stellen: Ik ben Rekel en ik wil me op kleine schaal verdiepen in het creëren van alcoholische 'vloeistoffen'. Hiervoor heb ik een startset voor vergisting en een airstill gekocht met thermostaat. Het eerste resultaat is heel aardig maar het verliep niet helemaal foutloos. Daarom kan ik geen zuivere data geven. Helaas stootte ik een cilinder van de middenloop om. Ik had me ingeprent dat ik aan 0,8 liter moest komen, maar dat leek dus te mislukken. Om er toch aan te komen, vanuit de 4 liter suikerwash, heb ik de voorloop er toch maar bij gemikt. Resultaat van het totaal: 45% Ik ga waarschijnlijk meerdere batches draaien en samengevoegd nog eens overhalen. Benieuwd waar ik op uit kom. Als het richting de 80% gaat, ga ik gewoon eens proberen om limoncello te maken. Tegelijkertijd heb ik in een melkkan appelsap met bakkergist gedaan. Zakje met elastiek erover als waterslot. Resultaat was er al in drie dagen: appelwijn van 6 à 7 procent. Daar heb ik nog wat suiker aan toegevoegd voor de smaak. Samen met ijsklontjes was dit heerlijk te drinken. Waarschijnlijk kan dit veel lekkerder worden als ik weet wat ik doe, dus dat ga ik ook verder uitproberen. Ik ben erg nieuwsgierig wat die appelwijn oplevert als ik die door de airstill haal!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

een airstill gekocht met thermostaat.

Hoi Rekel, klein advies: Zet de thermostaat op maximaal of haal hem er tussenuit en gebruik een vermogensregelaar. (geen dimmer ivm fase aansnijding) .Dan kun je het proces beter trimmen en fijnstoken. Welkom en cheers alvast man! 😉

 

Berichten: 1
(@pirate77)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hey allemaal, Ik ben Klaas uit Gent (B) en ben helemaal nieuw in deze wereld. Ik werk al jaren in de horeca en ben liefhebber van kwaliteitsproducten. Sinds kort heb het idee opgevat om zelf eens wat te proberen stoken. Eerst zuivere alcohol, later liefst distillaten genre quetsch, slivovitsj en schnapps. Ik ga me eerst wat inlezen en her en der info opzoeken hoe ik het best van start ga. Mochten er intussen mensen uit de buurt zijn waar ik eens langs kan gaan (oost-vlaanderen) hoor ik het graag.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Klaas, van harte welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Klaas.

Berichten: 6
(@duittenb)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo!

Sinds enkele weken heb ik een Grainfather ketel + conical fermenter die ik morgen voor het eerst ga gebruiken. 
Details over mijn opstelling zal ik zeer binnenkort posten!

DJ

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom DJ,

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

DJ, welkom!

Berichten: 2
(@caseopeia)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi,

Ik ben Hedwig en in mijn vrije tijd maak ik vaak likeur van het fruit uit mijn moestuin en van de wildpluk. Iedere keer jenever of wodka kopen wordt op den duur vervelend en dus wil ik me verdiepen in het zelf stoken. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Hedwig, je gaat hier vast leuke ideetjes opdoen. Welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hedwig

Berichten: 3
(@wijnboer)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo, ik ben Dirk. Ik woon in het midden van het land en heb daar een wijngaard. Naast zelf wijn en bier maken houd ik ook erg van goede whisky's. En ik maak zelf likeuren. Leuk forum!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dirk, welkom op het leukste, gezelligste en meest informatieve forum ooit ontstaan.

Berichten: 5
(@badwolf)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal, 

Mijn naam is Thierry, woonachtig te Noord Holland, en na een paar maanden op dit forum rondgehangen te hebben heb ik twee weken terug een 15 liter Whisky alambiek besteld, en vorig weekend eindelijk mijn eerste twee gistvaatjes opgestart.
Ik zou graag whisky stoken, en een beetje experimenteren met vruchten. 

Ik zie er naar uit hier vele domme vragen te stellen! 

Pagina 261 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?