Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Edo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Edo

@edo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "kruiden macereren en daarna destilleren (ouzo, jenever)" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    dit laat ik een tijdje staan en daarna filter ik de vloeistof en destilleer nog eens door de t500 met koperen ketel (ipv reflux), evt nog met kruidenmandje eronder. dan heb ik een liter die ik moet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Kersen" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    dus eigenlijk kan er alles mee.. mits pitten en stelen eruit gaan:
    – zelf met water en koken vergisten met een goede gist (welke?)
    – macereren en het maceraat lekker opdrinken
    – het maceraat door destilleren
    – en alle varianten ook met elkaar mengen

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Kersen" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    bump?

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Kersen" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    Is gewoon bij iemand achterom, dus niets gespoten

  • Profielfoto van Edo

    Edo posted a new topic "Kersen" – 1 jaar, 11 maanden geleden

    Hoi,
    ik kan bij een vriend kersen gaan plukken. de mooie variant (Morellen).
    is daar iets moois van te maken?
    heeft iemand hints tips?

  • Profielfoto van Edo

    Edo posted a new topic "kruiden macereren en daarna destilleren (ouzo, jenever)" – 2 jaren geleden

    Hoi,   vraagje.. ik heb nu een liter 94% alcohol met daarin kruiden: steranijs, anijs en venkel. en een ander litertje met engelwortel en jeneverbes.   dit laat ik een tijdje staan en daarna filter ik de vloeistof en destilleer…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Eerste rum" – 2 jaren geleden

    bump?

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Eerste rum" – 2 jaren, 1 maand geleden

    Heeft iemand trouwens een tip voor goedkopere rietsuiker? Waar kopen jullie die?

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "3x sugarwashes – alcohol nog een keer destilleren" – 2 jaren, 1 maand geleden

    OK, dit is dus nu de kwestie: ik heb nu twee verschillende meningen. 

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "3x sugarwashes – alcohol nog een keer destilleren" – 2 jaren, 1 maand geleden

    Nou dan poppen gelijk wat vragen op: 1 – ik meende eerder hier ergens gelezen te hebben dat dubbeldestillatie altijd goed is om de hoekigheid van de alcohol (van sugarwashes) af te halen, maar nu zeg jij eigenlijk: er zit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 2 jaren, 1 maand geleden

    Hoi, ik heb nu de aanvoer gesplitst en eentje gaat naar een kraantje en dan naar de condensator en eentje gaat naar een kraantje en naar de reflux, werkt goed. wel nog altijd oppassen met te veel water en te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo posted a new topic "3x sugarwashes – alcohol nog een keer destilleren" – 2 jaren, 1 maand geleden

    Hoi,   ben nog niet zo lang bezig. heb wel al wat experimenten gedaan met eau de bierre en sugarwashes. ik heb onlangs 3x 25 liter sugarwash gedaan met een soort van snelle gist. dus… er staat 3 x 3…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 2 jaren, 3 maanden geleden

    @gerard01 origineel staat de uitgang van het koelwater van de condensator op de ingang doorgelust van de refluxkolom. heb je daar losse aanvoeren en afvoeren gemaakt. los van elkaar?

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 2 jaren, 3 maanden geleden

    @gerard01 Heb je op de reluxkolom en de condensator niet aparte wateraanvoer / afvoer ?

  • Profielfoto van Edo

    Edo antwoordde op het onderwerp "Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!" – 2 jaren, 3 maanden geleden

    @gerard01 wat doet het precies?

  • Profielfoto van Edo

    Edo posted a new topic "Pas begonnen; op zoek naar suggesties" – 2 jaren, 5 maanden geleden

    Hoi, inmiddels heb ik een t500 gekocht, met koperen helm en een reflux kolom van koper. 1) Vanuit brouwerij heb ik wat lekker dubbel-bier dat geen schuim had, door de t500 alembiek gedaan en dit heeft geresulteerd in lekker spul…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Edo

    Edo posted a new topic "Vraagjes" – 2 jaren, 9 maanden geleden

Profielfoto Kevin Profielfoto webmaster

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens